"هیل" گزارش داد، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سفیر "استفن آکارد"، مأمور سابق امور خارجه، به جای "لینیک" که در سال ۲۰۱۳ از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور وقت منصوب شده بود، بر سر کار خواهد آمد.وی افزود: در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹، سفیر آکارد از سوی سنا با ۹۰ رای موافق و دو رای منفی، به اداره دفتر ماموریت‌های خارجی وزارت امور خارجه منصوب شده بود و ما مشتاقانه منتظر او هستیم که دفتر بازرس کل را رهبری کند.

لینیک، که برکناری او نخستین بار از سوی "پولیتیکو" گزارش شد، نقش کمی در استیضاح رئیس جمهور ترامپ ایفا کرد و اسناد و مدارکی را به قانون‌گذاران ارائه داد که از سوی رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهور به وزارت امور خارجه تحویل داده شده بود.ترامپ در نامه‌ای به رهبران کنگره درباره لینیک نوشته بود: همان‌طور که به عنوان رئیس جمهور در مورد سایر جایگاه‌ها قدرت انتصاب را دارم، به توصیه و با رضایت مجلس سنا، بسیار حیاتی است که من به منتصبان به سمت بازرس کل نیز اطمینان داشته باشم؛ وضعیتی که اکنون در مورد بازرس کل صدق نمی‌کند.

اخراج لینیک، تازه‌ترین اقدام ترامپ در راستای برکناری ناظران در دل دولت است. ترامپ در نامه‌ای که به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال کرده است، مطرح کرده که "دیگر به بازرس کل امور خارجه اطمینان کامل ندارد". طبق قانون، قوه مجریه موظف است در صورت اخراج یک بازرس کل، ۳۰ روز قبل از موعد مقرر به کنگره اطلاع دهد.

استفن آکارد قبل از پیوستن به دولت ترامپ، به عنوان رئیس کارکنان شرکت توسعه اقتصادی ایندیانا و تحت فرماندهی مایک پنس، معاون ترامپ مشغول به کار بود. وی همچنین به عنوان دستیار ویژه در دبیرخانه اجرایی و افسر سیاسی فعالیت داشته و از زمان ورود به وزارت امور خارجه نیز در سفارت ایالات متحده در بروکسل و کنسولگری این کشور در بمبئی کار کرده است.هنوز مشخص نیست این تغییر و تحول چگونه بر کار در وزارت خارجه تأثیر خواهد گذاشت؛ به ویژه آنکه این نهاد از زمان ریاست جمهوری ترامپ، با موضوعات اخلاقی جدی مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.