دکترحیدرزاده دیروز در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: از سه‌شنبه گذشته تا دیروز  ۱۴ کودک آستارایی به دلیل ابتلا به بیماری گاستروانتریت در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری‌شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: این بیماری گوارشی در کودکان زودتر علائم خود را نشان می‌دهد و عملکرد آن در بزرگسالان خفیف است و مبتلایان بزرگ سال به این بیماری، سرپایی درمان می شوند.

وی گفت: اگرچه بیماری گاستروانتریت، به بیماری کرونا ارتباطی ندارد اما تمام آزمایش‌های بیماری کرونا برای افراد مبتلا به این بیماری، به ‌ویژه در کودکان انجام ‌شده است.

دکتر حیدرزاده از لزوم آهک پاشی در مناطق آلوده به فاضلاب تاکید کرد و گفت: برای کنترل طغیان بیماری در کنار افزایش کلر زنی آب آشامیدنی، ازمردم خواست سبزی و میوه‌ را قبل از خوردن به‌خوبی شسته و پس از تماس با سرویس‌های بهداشتی، دست‌ها را ضدعفونی کنند.

دکتر میری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در جریان این بازدید از آمادگی بیمارستان شهید بهشتی آستارا برای مقابله با این بیماری خبر داد و گفت: تخت، نیروی انسانی و تجهیزات دارویی برای مقابله با بیماری گاستروانتریت مهیاست و در صورت بحرانی شدن وضعیت، از شهرستان‌های هم‌جوار هم کمک خواهیم گرفت.

بیماری گاستروانتریت، بیماری گوارشی همراه با اسهال، استفراغ، درد شکمی و گرفتگی عضلات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.