در یک اعلامیه مشترک نهادهای امنیتی افغانستان تأکید شده که تاکتیک «حمله و تکذیب» طالبان امری تازه نیست و «منابع اطلاعاتی افغانستان اسناد موثقی دال بر انجام آن توسط طالبان را ارائه نموده‌اند».

این نهادها اعلام کردند، عدم پذیرش مسئولیت این حملات خونین اخیر توسط گروه طالبان به «دلیل افزایش فشار افکار عمومی و نگرانی نهادهای ملی و بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری» است.

در ادامه اعلامیه تأکید شده است: حملاتی که قبلا اعضای طالبان آن را «حمله‌ استشهادی» می‌نامیدند، امروز خود آن حملات را جنایت و فاجعه می‌خوانند.

در اعلامیه نهادهای امنیتی آمده است، افغان‌ها به خوبی آگاه هستند که تاکتیک «حمله و تکذیب» توسط طالبان و محکوم کردن آن و انداختن مسئولیت جنایت به دوش سایر گروه‌های تروریستی مثل داعش، نمی‌تواند جنایات و دهشت‌آفرینی آنها را پنهان کند.

طالبان هرساله عملیات نظامی خود را در بهار اعلام می‌کند. نهادهای امنیتی افغانستان مدعی شده‌اند که امسال این گروه بدون اعلام رسمی عملیات نظامی خود را رسما شروع کرده است.

سخنگویان طالبان با صدور اعلامیه‌ای گفتند که حمله به بیمارستان دشت برچی کابل و مراسم تشیع جنازه در ننگرهار کار آنها نبوده است.

گروه طالبان هر دو واقعه را محکوم و اعلام کرد، این رویدادها کار جناح‌های جنایتکار و مغرض است که می‌خواهند با استفاده از کشتار مردم بی‌گناه، به اهداف شوم‌ خود برسند.

طالبان افزوده بود که در حمله به بیمارستان دشت برچی نقش نداشته و آن را یک عمل وحشیانه، غیراسلامی و غیرانسانی می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.