«باسم خشان» نماینده مستقل در پارلمان عراق گفت که واشنگتن در عقب‌نشینی از خاک این کشور جدی نیست.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تصمیم هیأت دولت عراق مبنی بر تشکیل یک تیم برای بازنگری در توافق‌نامه استراتژیک با آمریکا یک اقدام نمایشی و غیرجدی در اخراج نیروهای آمریکایی است. «مصطفی الکاظمی» از دستور کار خروج نیروهای آمریکایی سخن می‌گوید نه پایبندی به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج فوری نیروهای آمریکایی.لذا این موضع نخست‌وزیر عراق ضعیف و  قابل بازگشت است.

باسم خشان توضیح داد: آمریکا در عقب‌نشینی از عراق و پایبندی به مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر عقب‌نشینی که در دوره نخست‌وزیری «عادل عبدالمهدی» تصویب شد، جدی نیست و مذاکرات در این‌باره که در ژوئن آتی برگزار خواهد شد، صوری است و هیچ نتیجه‌ای ندارد و امری را محقق نمی‌سازد.

وی پیش‌بینی کرد که الکاظمی برای دو سال در نخست‌وزیری باقی بماند و در این مدت، عقب‌نشینی آمریکا را درخواست نخواهد کرد و حتی با تمدید حضوزر نیروهای این کشور در عراق موافقت خواهد کرد.

دیروز، «گابریل صوما» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز دیروز درباره محورهای مذاکرات بغداد و واشنگتن درباره توافق راهبردی میان دو طرف توضیح داد و گفت که نخست‌وزیر عراق اجازه خروج نیروهای آمریکایی از عراق را نمی‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.