از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون دو میلیون و ۳۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل شده و بنا به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، قرار است تا دو ماه آینده ۳۳ هزار واحد دیگر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تکمیل و تحویل متقاضیان شود که مجموع واحدهای افتتاح شده را به دو میلیون و ۶۳ هزار می رساند.

پیش از این هم محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - گفته بود که از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید و حدود ۲۲۰ هزار واحد در زمان مسئولیت او تکمیل شده است. او همچنین گفته که ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملاً بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده که در حال تکمیل آنها هستیم.

با این حساب هم اکنون ۹۲ درصد پروژه به اتمام رسیده و اگر ۳۳ هزار واحد دیگر تا دو ماه آینده تحویل شود میزان واحدهای افتتاح و تحویل شده به ۹۳.۷ درصد می‌رسد.

از سوی دیگر واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر که تا پیش از این حدود ۴۰ هزار واحد بود، بنا به گفته نبیان - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن - کاهش چشمگیری یافته است.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی اظهار کرد که موفق شدیم تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکونی مهر را کاهش دهیم هم اکنون بخشی از این واحد ها به کمیته امداد واگذار شده و در تلاش هستیم تا دیگر واحدهای مسکونی فاقد متقاضی را واگذار کنیم.

به گفته نبیان، تعداد واحدهای مسکونی مهر درگیر مسائل حقوقی هستند و تا زمانی که پرونده در مراجع قضایی است نمی‌توان در خصوص آنها اقدامی انجام داد.

روز گذشته نیز وام ۴۰ میلیون تومانی تعمیرات مسکن مهر با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت پنج ساله به تصویب بانک مسکن رسید که نشان می دهد با وجود آنکه هنوز پروژه تکمیل نشده و برخی واحدها به فرسودگی رسیده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.