امیر جعفرپور درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجدد آغاز شود، اما باید بسترهایی نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدوار هستیم اتصال ما به بخش‌هایی از جمله ثبت احوال و پلیس راهور می‌تواند احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول‌هایی مردم دست خودروسازها نخواند ماند بلکه ما در تلاش هستیم تا با تهیه واسطه‌های بانکی پول‌ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرایند ثبت نام و قرعه‌کشی بلوکه باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده‌های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و او ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت ما بقی وجه زمان خواهد داشت.

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت بیان کرد: جعفر پور با تاکید بر این که تا زمان قرعه کشی این وجه قابل برداشت نخواهد بود تصریح کرد: با توجه به مشکلات و مفسده‌های احتمالی موضوع رزرو از فرایند قرعه کشی حذف شد و در صورت واریز نشدن وجه توسط خریدار نوبت از بین خواهد رفت. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده فرایند قرعه کشی هر ۳ ماه یک بار و در ماه‌های خرداد، شهریور و آذر انجام خواهد شد.

او گفت: در مجموع ۱۵۰ هزار دستگاه یعنی به ازای هر فصل ۵۰ هزار خودرو را از طریق قرعه کشی واگزار خواهیم کرد، حدود ۷۵۰ هزار دستگاه به رفع تعهدات اختصاص پیدا کرد و حدود ۲۰۰ هزار دستکاه به صورت فروش فوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جعفر پور تصریح کرد: در مجموع ۳ نوع عرضه وجود خواهد داشت؛ نوع اول آن مشارکت در تولید است که تحویل آن به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موکول خواهد شد. مدل بعدی پیش فروش است که برای ماه‌های مهر تا اسفند انجام خواهد شد؛ ۲۰۰ هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد و در فواصل بیش از ۳ ماه به دست مردم خواهد رسید

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: مدل فروش آخر روش قرعه کشی است که زمان تحویل آن از یک روز تا ۳ ماه خواهدبود ؛ ۱۵۰ هزار خودرو از این طریق فروخته خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.