«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در یک سخنرانی آنلاین برای دانشجویان در مسکو با انتقاد از تحریمهای کشورهای غربی در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت که سیاستمداران غربی باید هزینه این اقدامات خود را بپردازند. 

وی افزود: ما تحریمهای آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسیم و عمدتا نیز به آن توحه نمی‌کنیم. تحریمها برای اقتصادهای آمریکا و کشورهای اروپایی هم کم مضر نیستند.

وی تاکید کرد که سیاستمداران غربی باید درباره بدتر شدن اوضاع اقتصادی خود و محروم شدن مردم از مشاغل در شرایط شیوع ویروس کرونا که اجتناب ناپذیر است عمیقا فکر کنند. 

این دیپلمات ارشد روس اضافه کرد، «آمریکا با اینکه در مرکز اپیدمی ویروس کرونا است اما دولتمردان این کشور هنوز روی سیاستهای ضدروسی تمرکز دارند. حتی در چنین شرایطی آنها به جای اینکه به دنبال کمک به مردم خود باشند به دنبال این هستند که چگونه مسکو را متهم کنند و تحریم جدیدی علیه روسیه اعمال کنند. این رویه بازتاب دهنده تفکرات جنگ سردی است و مطمئنا نتیجه رقابتهای سیاسی داخلی در آمریکا و پروپاگاندای انتخاباتی است...»

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان متذکر شد که روابط مسکو-واشنگتن گروگان جدلهای سیاسی داخلی در آمریکا و یک پدیده آشنا برای ماست. هرچه به انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم این بحثهای ضدروسی بیشتر می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که ما هرگز برای لغو تحریمهای ضدروسی درخواست نمی‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.