شبکه لبنانی «المیادین» به نقل از منبع عالیرتبه ایرانی که نامی از وی نبرد، نوشت: تهدید هر کشتی ایرانی در هر جایی، تهدیدی برای همه است.

این منبع افزود: عبور کشتی‌های حامل کالا در آب‌های بین‌المللی حقی مشروع است که قوانین بین‌الملل آن را تضمین می‌کند. تجاوز به کشتی‌های تزانزیتی در آب‌های بین‌المللی، تجاوز به قانون بین‌الملل است.

منبع مذکور ادامه داد: تهدید هر کشتی در آب‌های بین‌المللی امنیت تمام کشورها را در خطر قرار خواهد داد.

اخیرا یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این ادعا که ایران اقدام به ارسال بنزین برای ونزوئلا کرده، اعلام کرد واشنگتن در حال بررسی اقداماتی برای واکنش به این موضوع است. 

رویترز مدعی شده مقام مورد استناد این رسانه از مشخص کردن اینکه دولت آمریکا در حال بررسی چه اقداماتی است خودداری کرده اما گفته که گزینه‌های مورد نظر به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهد شد که به شدت منتقد حکومت‌های ایران و ونزوئلا است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد: آنچه آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های نفتکش ما در نقاط مختلف جهان عنوان کردند غیرقانونی و بیشرمانه است و اگر بخواهند اقدامی علیه رفت و آمد آزاد و قانونی کشتی‌های ما صورت دهند با واکنش ایران مواجه می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دنیای آزاد و مستقل قطعا چنین اقدامی را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: ما توصیه‌های لازم را به آمریکایی‌ها از طریق سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع و هم نمایندگی ایران در سازمان ملل و نامه ظریف به گوترش دادیم و عواقب هرگونه اقدام نابخردانه‌ای را به عهده دولت آمریکا گذاشتیم و امیدواریم دست به هیچ حماقتی در این زمینه نزنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.