«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد درصورتی که تصمیم گرفته شود انتخابات در ایالت‌های میشیگان و نوادا به‌صورت پستی برگزار شود، بودجه آن‌ها را قطع می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی با غیرقانونی و فاقد مجوز دانستن این اقدام نوشت: «اگر آن‌ها بخواهد به این مسیر تقلب در رأی‌گیری را ادامه دهند، درخواست می‌کنم بودجه میشیگان قطع شود».

او در توئیت دیگری نوشت: «ایالت نوادا فکر می‌کند می‌تواند با فرستادن رأی غیرقانونی از طریق رأی‌گیری پستی سناریوی تقلب بزرگ انتخاباتی خود را برای این ایالت و آمریکا پیش ببرد. آن‌ها نمی‌توانند! اگر چنین کاری کنند، بودجه ایالت را قطع می‌کنم. ببخشید ولی نباید در اتخابات تقلب کنید».

ترامپ در هر دو توئیت خود، صفحه توئیتر وزارت خزانه‌داری آمریکا را نیز درج کرد. وی پیش از این نیز درخصوص احتمال وقوع تقلب در اجرای رأی‌گیری پستی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری هشدار داده و انجام آن را خطرناک توصیف کرده بود.

یکی مقامات میشیگان روز سه‌شنبه اعلام کرد ۷.۷ میلیون رأی‌دهنده، با دریافت فرم ثبت‌نام در رأی‌گیری غیرحضوری، از انتخاب بین سلامتی و حق رأی خود، فارغ خواهند شد.

حزب دموکرات معتقدند با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انجام رأی‌گیری پستی برای حفظ سلامت مردم لازم است.

پیش‌تر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای تصاحب ریاست جمهوری آمریکا درخصوص تعویق انتخابات از سوی ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفت:‌ «حرفم را جدی بگیرید، معتقدم که او (دونالد ترامپ) تلاش خواهد کرد انتخابات را به نحوی عقب بیندازد و برای عدم برگزاری آن دلیل بتراشد».

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر موسسه معتبر «پیو»، در حالی که تنها شش ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهور این کشور باقی مانده، دو سوم ( ۶۷ درصد) از جمله دموکرات‌ها و نیمی از جمهوری‌خواهان بر این باورند که  شیوع کرونا به احتمال زیاد و یا تا حدی به طور قابل توجهی توانایی رای دهندگان در شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را مختل می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.