دکتر سعید نمکی در گفت‌‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: بزرگترین نگرانی ما این است که با رعایت نکردن فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها، دوباره گرفتار پیک‌های بیماری در کشور باشیم.

وی افزود: الآن در استان خوزستان و برخی دیگر از استان‌ها که شاهد خیزهای جدیدی از بیماری هستیم، می‌بینیم که این امر کاملاً منطبق بر عدم رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌هاست. از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات عید فطر نیز مانند بقیه همراهی‌هایی که با دولت و وزارت بهداشت داشتند، رعایت کنند و به سفر نروند و سفرهای جدید به‌معنی ابتلاهای جدید است.

وی ادامه داد: جمعیتی از کشور که هنوز به بیماری مبتلا نشده‌اند در بسیاری از نقاط بالای 90 درصد است، اگر اتفاق جدیدی بیفتد و گرفتاری باعث خیز جدید بیماری در کشور شود، مهار آن برای بنده و همکارانم بسیار سخت و نفس‌گیر خواهد بود. عزیزانی که برای خوش‌گذرانی به سفر می‌روند برای یک مدت طولانی بیماری را با خود به‌همراه می‌آورند، ضمن اینکه همه بیماران نیز از این بستر سالم بیرون نمی‌آیند و ما تعداد قابل‌توجهی از هم‌وطنان عزیزمان را به‌دلیل کرونا از دست دادیم، بنابراین خواهشم این است که مردم مراعات کنند و سفر نروند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به‌خصوص در استان‌های قرمز کسی نباید رفت‌وآمد کند و این تصور که با گرم شدن هوا بیماری مهار خواهد شد خیال بسیار بیهوده‌ای است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.