به گزارش «اسکای نیوز»، آمریکا که  هم‎اکنون بیش از ۹۲ هزار فوت را بر اثر ابتلا به کرونا ثبت کرده است رئیس‌جمهور آن می‌گوید تعداد موارد ابتلا باید مایه افتخار باشد.

ترامپ به خبرنگاران حاضر در کاخ سفید گفت: می‌دانید وقتی می‌گویید ما به لحاظ تعداد موارد (ابتلا) پیشرو هستیم به خاطر این است که ما بیشتری از دیگران آزمایش انجام می‌دهیم. پس وقتی موارد زیادی داریم، من به آن به دیده بد نگاه نمی‌کنم، به آن از جنبه خاصی نگاه می‌کنم، به عنوان یک چیز خوب برای این که معنی‌اش این است که آزمایش ما بهتر (بیشتر) است. پس به آن به عنوان نشان افتخار نگاه کنید. این واقعاً نشان افتخار است. این ادای احترام به آزمایش و همه کارهایی است که متخصصان زیادی انجام داده‌اند.

ترامپ در ادامه به طور تمام قد از خود در برابر انتقادات به دلیل صحبتهایش درباره مصرف داروی ضد مالاریا دفاع کرد. او روز دوشنبه گفت که از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ استفاده می‌کند.

ترامپ به خبرنگاران گفته بود وی از یک هفته و نیم پیش استفاده از این قرص را آغاز کرد و از زینک هم به عنوان اقدامی پیشگیرانه استفاده می‌کند. وی در پاسخ به سوالی که چرا از این دارو استفاده می‌کند، گفت که معتقد است این قرص خوب بوده و داستان های خوبی درباره آن شنیده است. رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که کارمندان بخش درمان و پزشکانی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هستند از این قرص می‌کنند.

هیدروکسی کلورین دارویی برای مقابله با مالاریا و درمان بیماری‌های خود ایمن است. ترامپ پیشتر از این دارو به عنوان «تغییر دهنده بازی» در مقابله با ویروس کرونا یاد کرده و گفته بود که این دارو در صورت ترکیب با زینک و آزیترومسین  می‌تواند موثر باشد.

در پی این صحبت‌ها، مقامات دولت وی که از حرف‌هایش شوکه شده بودند، به تکاپو افتادند تا آن را به نوعی توجیه کنند.

کارشناسان بهداشت و سلامت هشدار داده‌اند که مصرف این دارو که تاثیرش در درمان کرونا ثابت نشده، می‌تواند به استفاده نابجا از سوی سایر افراد بینجامد و عوارض کشنده داشته باشد.

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش، تحقیقی که درباره مصرف این دارو هشدار داده بود را بدون ارائه دلیل رد کرد و آن را «غلط» توصیف کرد. این در حالی است که مقامات دولت وی گفته‌اند که این دارو برای کرونا تنها در بیمارستان یا مرکز تحقیقی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

اظهارات او ظاهراً در اشاره به مطالعه انجام شده بر روی صدها بیمار، توسط وزارت امور کهنه سربازان آمریکا است که در آن آمار مرگ در بین گروهی که از این دارو مصرف کردند در مقایسه با گروهی که مصرف نکردند، بیشتر بوده است.

ترامپ گفت: آن‌ها خیلی پیر بودند. تقریباً مرده. آن بیانیه دشمنِ ترامپ بود.

این دارو در تحقیقات دیگر هم نتایج مثبتی در پیشگیری یا درمان بیماری کرونا نداشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.