محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی عنوان کرد: سیاست‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌هایی نیست که منحصر به یک منطقه کوچک باشد.

وی افزود: شما امروز می‌بینید حتی در ایالت متحده، منافع رژیم صهیونیستی بر منافع خود آمریکا در بسیاری موارد غلبه می‌کند. این منافع اسرائیلی‌هاست که سیاست آمریکا را می‌چرخاند، در اروپا نیز همین طور.

ظریف با بیان اینکه این یک معضل جهانی است، اظهار داشت: از طرف دیگر سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل و داشتن سلاح هسته‌ای، این موضوع محلی نیست، این یک موضوع هم منطقه‌ای و حتی جهانی است.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی بزرگ‌ترین تهدید در منطقه ما از سلاح‌های رژیم صهیونیستی و سیاست اشغالگری این رژیم ناشی می‌شود.

 تعداد زیادی از کشورهای غربی امروز گروگان رژیم صهیونیستی هستند

وزیر خارجه با بیان اینکه تعداد زیادی از کشورهای غربی امروز گروگان رژیم صهیونیستی هستند، عنوان کرد: شاهدید نمی‌توانند حتی سیاست‌هایی که در جهت منافع ملی مردم خودشان است را دنبال کنند ولذا این تصور که مشکل رژیم صهیونیستی مشکل محلی یا عربی است، تصور درستی نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: موضوع صهیونیسم و خطراتی که صهیونیسم برای سیاست جهانی دارد، یک موضوعی است که در همه جهان مطرح است.

وی همچنین گفت: متاسفانه شورای امنیت گرفتار ایالت متحده و وتوی این کشور است.

ظریف اضافه کرد: علی‌رغم این واقعیت ده‌ها قطعنامه شورای امنیت، صدها قطعنامه مجمع عمومی و شاید بیش از آن قطعنامه‌های کمیسیون و شورای حقوق بشر و اجلاس‌های مختلف بین‌المللی درباره جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از حقوق بشر گرفته تا تجاوز و تعدی که خوی رژیم صهیونیستی و روش عادی آن است و سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی، همه اینها علی‌رغم وتوی بسیاری از قطعنامه‌ها توسط آمریکا، ولی با وجود این، تعدادی از این قطعنامه‌ها صادر شده و جامعه بین‌المللی نتوانسته این قطعنامه‌ها را اجرایی کند، باز هم به همان دلیل که رژیم صهیونیستی یک خطر جهانی است و توانسته با ابزار مختلف دنیا را به گروگان بگیرد و باج خواهی کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.