به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان تهران، فاطمه برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: اخطاریه قانونی برای واحدهای آلاینده صادر  شد و مسئولان این واحدها مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.

رییس اداره محیط زیست تهران فعالیت این واحدها را در حوزه های مختلف اعم از صنعت، صنوف، واحدهای خدماتی و همچنین در زمینه نگهداری غیر مجاز حیات وحش توصیف کرد و گفت: بیشتر این واحدها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در صورت خودداری از همکاری برای رفع آلودگی و  انجام ندادن اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوطه، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: تعداد کل پرونده های حقوقی در طی دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بود که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی به منظور صدور حکم هستند.

برنا با بیان اینکه همچنین شش پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، گفت: برای پنج واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر و یک واحد متخلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره و تصریح کرد: از آنجا که حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه در ارتباط است جای هیچگونه چشم پوشی و اغماض در مورد تخلفات صورت گرفته در این حوزه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه برخورد قاطع خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.