به گزارش روابط عمومی موزه سینما،  رضا کیانیان بازیگر سینمای ایران که در میزگرد نقش سینما در موزه‌ها حضور داشت، گفت: نکته ای که بارها درباره آن با تهیه کننده‌ها صحبت کردم اینکه فیلم‌ها را در روستاها نمایش دهند کاری که در دهه های ۳۰ و ۴۰ انجام می‌شده است. امروز دانشجویان زیادی در حوزه سینما و نمایش فارغ‌التحصیل شدند و بیکار هستند، وزارتخانه‌ها با بودجه تبلیغاتی که در اختیار دارند می‌تواند یک پروژکتور بخرند و به کمک این دانشجویان فیلم‌ها را در شهرهای دورافتاده و روستاها نمایش دهند.

 وی با بیان اینکه کودکان را باید با موزه‌ها آشنا کنیم، ادامه داد: کارشناسانی از موزه‌ها با یک پروژکتور به مهدکودک‌ها و یا مدارس ابتدایی بروند و آنها را با موزه و مفاهیم مرتبط با آن آشنا کنند. خوب است تا کارشناسان موزه اشیاء موزه‌ای را به شکل قصه برای کودکان روایت کنند تا در ذهن آنها نقش ببندد و برای پدر و مادرهایشان تعریف کنند.

بازیگر فیلم «باغ فردوس ساعت پنج عصر» با اشاره به اهمیت موزه سینما گفت: یادم می‌آید از هالیوود مهمانانی به ایران آمده بودند و از موزه سینمای ایران بازدید کردند و زمانی که متوجه جوایز بین‌المللی سینمای ایران و تجهیزات فیلمبرداری شدند که در موزه نگهداری می‌شود، تصورشان نسبت به سینمای ایران عوض شد تا آنجا که وقتی سینماگران و بازیگران ایرانی به کشورشان سفر کردند آنها را با بازیگران خودشان هم عرض می‌دیدند و ما این امر را مدیون موزه سینمای ایران هستیم.

کیانیان بیان داشت: موزه برای ما مانند شناسنامه است زیرا گذشته را به حال و حال را به آینده می‌سپارد.  یکی از وظایف مهم موزه سینمای ایران این است که شناسنامه را زنده نگه دارد و به آن زندگی ببخشد. سال‌هاست در جهان موزه‌ها از حالت نگهداری اشیا خارج و زنده شده‌اند. 

وی با بیان اینکه سینما همواره خود را به روز می‌کند به همین دلیل بهترین رسانه است، افزود: موزه هم باید به همین شکل پیشگام باشد و نشانه‌ای باشد تا ما را به سمت آینده ببرد. در ماه‌های گذشته فیلم‌های زیادی درباره کرونا دیدیم و این سوال پیش می‌آید که مگر این بیماری قبلا وجود داشته که این فیلم‌ها  درباره‌اش ساخته شده و پاسخ این است که سینما پیشگو است. 

بازیگر «روبان قرمز» تاکید کرد: باید موزه‌ها را زنده نگه داریم و رفتن به موزه‌ها را تبدیل به یکی از ضرورت‌های زندگی روزمره کنیم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.