به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مکتوب نماز جمعه مشهد افزود: مسئله امروز ما در زمینه فلسطین و قدس، مسئله یک ملت دیگر و سرزمینی غیر از سرزمین ما نیست، ما و مردم فلسطین، لبنان و جریان مقاومت در حقیقت به یک نقطه رسیدیم و با هم آمیخته‌ایم، حلقه مقاومت تشکیل شده و در این حلقه، رهبری با ولی‌ فقیه و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در حلقه مقاومت، ما، فلسطین، سوریه و لبنان یکی هستیم، چند سرزمین و چند کشور نیستیم، در درجه دوم، مسئله قدس مسئله سرزمین، نژاد، ملت و انسان نیست، مسئله اسلام است، دشمن می‌خواهد سفره اسلام را از زمین جمع کند و از قدس شروع کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همان‌طور که عبودیت و بندگی اسلام از توجه به قدس محقق شد و در حقیقت، گرایش اسلامی و توجه دینی و خدایی مردم مسلمان از توجه به قدس بود، دشمن نیز در براندازی اسلام می‌خواهد از قدس شروع کند لذا نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: افکار باطل و اندیشه‌های ناهنجاری که دشمنان و عوامل استکباری بین برخی نوجوانان و عزیزان ما ترویج می‌کنند، افکار و اندیشه‌های شرک‌آمیز و کفرآمیز است، باید توجه داشته باشید خدایی نکرده تحت تأثیر این تلقینات قرار نگیرید، قدس یعنی اسلام و بیت‌المقدس یعنی ابتدای اسلام و در براندازی نیز دشمن براندازی اسلام را از ابتدای اسلام شروع کرده است، بنای براندازی قدس است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکایی‌ها دو کار انجام دادند، یکی قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند در حالی ‌که قدس اصل فلسطین است و عمل دومشان، معامله قرن بود که به ‌عنوان یک توطئه ناپاک آمریکایی و صهیونیستی می‌خواهند این کار را انجام دهند و برخی مزدوران آمریکایی منطقه نیز با آنان همکاری می‌کنند، معامله قرن برای براندازی قدس است.

وی گفت: اگر کشور فلسطین خارج از قدس تشکیل شد و قدس جزو کشور صهیونیست‌ها شد، دیگر قدس معنا و مفهوم ندارد، مسجدالاقصی را هم از بین می‌برند و نابود می‌کنند و این مقدمه از بین بردن مسجدالاقصی است، در چنین شرایطی که دشمن به تصمیم نهایی رسیده که دیگر باید سرزمین قدس را براندازی کند و مسجدالاقصی را نابود کند، ما و همه مسلمانان جهان باید در مقابل دشمنان استکباری بایستیم و مقاومت کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز جمعه آخر رمضان، روز جهانی قدس است و روزی است که به‌ عنوان بنده خدا باید وظیفه خود را در مقام پاسداری از دین، اسلام و اساس اسلام به دیگر انسان‌ها اعلام کنیم و اعلام به آنها بزرگداشت روز جهانی قدس است.

وی ادامه داد: امسال به خاطر بیماری کرونا از فیض راهپیمایی محروم بودیم ولی خوشبختانه فرمایشات جهانی و عالم‌گیر رهبری، آن عظمتی را که ما به خاطر این بیماری در روز جهانی قدس از دست داده بودیم جبران کرد و آن تکان را به جهانیان داد. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم، تقارن روز جهانی قدس با روز آزادسازی خرمشهر است، فردا سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر و امروز روز جهانی قدس است، این تقارن در حقیقت برای ما دارای پیامی است که آن پیام در رهنمود امروز رهبر معظم انقلاب مشخص شده که همان‌طور که در آزادی خرمشهر رزمندگان ما به‌طور غیر قابل پیش‌بینی حرکتی را آغاز کردند در مقابل یک نیروی عظیم جا گرفته در سرزمین خرمشهر که قابل براندازی و شکست نبود و موفق شدند آن نیروی بعثی کافر را شکست داده و خرمشهر را آزاد کنند، ان‌شاءالله قدس را نیز با نابودی صهیونیست‌ها و حکومت صهیونیستی، آزاد خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم به‌عنوان یک فکر و همت عالی به فرموده مقام معظم رهبری، به‌عنوان یک آرمان قطعی محقق شدنی، هرچه زودتر و سریع‌تر با همت، فعالیت و مجاهدت همه مسلمانان در این کشور انقلابی، قدس آزاد شود و صهیونیست‌ها نابود شوند و این امید ما در نتیجه مبارزاتی است که خواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.