دکتر علی لاریجانی در این گفت و گوی تلفنی با ابراز خرسندی از تشکیل دولت جدید در عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همان طور که بارها ثابت کرده است، همواره آماده همکاری های اقتصادی  با عراق و  تقویت ثبات و امنیت در این کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجلس نمایندگان عراق نقش مهمی در کمک به تشکیل دولتی کارآمد برای تامین منافع ملی و شکوفایی اقتصادی عراق ایفا کرد.

لاریجانی همچنین  فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و در پاسخ به درخواست رییس مجلس نمایندگان عراق مبنی بر استفاده از تجربیات ایران در مقابله با شیوع کرونا از این موضوع استقبال کرد.

رئیس مجلس نمایندگان عراق نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک عید سعید فطر به ملت و دولت ایران گفت: رایزنی و مشورت میان رؤسا و نمایندگان مجالس دو کشور همواره در کمک به توسعه همکاری های فیمابین نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه خواستار تداوم همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف دوجانبه و  منطقه ای شد.  

الحلبوسی، رییس مجلس نمایندگان عراق در این گفتگوی تلفنی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در عراق گفت: بخشهای بهداشتی و درمانی کشورش برای مهار این بیماری تلاش می کنند. وی همچنین خواستار  تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی ایران به منظور غلبه بر این بیماری شد‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.