ترامپ مطلب عنوان شده در حساب توئیتری که توسط «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل تحت عنوان «ستند فور آمریکا» (@standamericanow  ) ایجاد شده است را باز نشر داد که در آن نوشته شده؛ «مجلس ایران قانونی ضدصهیونیستی را به تصویب رسانده که به موجب آن حمایت از گروه‌های فلسطینی را دو برابر می‌کند».

نیکی هیلی که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ میلادی به‌عنوان بیست ونهمین سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، در پی سلسله اخراج‌های مقامات ارشد کاخ سفید که توسط دونالد ترامپ صورت گرفت، بدون علت مشخصی و باتوجه به سیاست‌های تند علیه تهران و به شدت طرفدار رژیم صهیونیستی، سرانجام ناگزیر به ترک دولت ترامپ شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ با تصویب دو فوریت طرح مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی موافقت کردند.

کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی سپس در مورخ ۲۹ اردیبهشت ماه با اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

بر اساس این طرح، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه را مکلف کردند ظرف مدت ۶ ماه از تصویب قانون( طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی) مقدمات لازم برای تشکیل سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فلسطین را فراهم و نتیجه را پس از تصویب تقدیم هیأت رییسه کند.

بنابر ماده ۳ این طرح؛ در اجرای ماده (۵) قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب ۱۱ دی ۱۳۸۷ و ماده ۸ قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۹ (با اصلاحات و الحاقات بعدی)، فهرست سازمان‌ها، سمن‌ها، موسسات اقتصادی، تجاری، مالی، علمی، فرهنگی، پژوهشی، اشخاص حقیقی و حقوقی و امثال آن موضوع مواد مذکور قوانین فوق به صورت سالانه از سوی کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های صمت، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه شناسایی و به روزرسانی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.