گیاه آناناسی یا گازمانیا گیاهی زیبا که متعلق به جنگل‌های پر باران برزیلی است که بیشتر در مناطق گرمسیری یافت می‌شود، اما اگر در محیط‌های آپارتمانی نور کافی را برای آن مهیا کنید نیز به خوبی رشد خواهد کرد.

شرایط نگهداری از گیاه آناناسی

نور: گیاه آناناسی به شدت نور خورشید را دوست دارد، بنابراین برای رشد بهتر گیاه باید آن را در یک محیط پر نور قرار دهید، البته نور مستقیم یا غیر مستقیم آن تفاوتی ندارد. اگر می‌دانید محیط خانه و آپارتمان شما نور کافی ندارد می‌توانید یک گیاه سایه دوست را انتخاب کنید.

آبیاری: این گیاه به آبیاری در حد متوسط نیاز دارد، اما در تابستان به طور منظم باید آن را آبیاری کنید و برای حفظ رطوبت بهتر گیاه در زیر گلدان آن سنگریزه بریزید و توجه داشته باشید خاک خیس و غرقاب شدن اصلا برای آناناسی دلپذیر نیست و ممکن است باعث از بین رفتن گیاه شود.

دما: گلدان گیاه آناناسی را باید در محیطی با دمای بالاتر از ۱۸ درجه با رطوبت بالا قرار دهید.

جالب است بدانید که گیاه آناناسی تنها یک بار گل می‌دهد و عمر گل‌های آن بین ۶ تا ۸ ماه است، اما قبل از آغاز به گلدهی جوانه‌هایی بر روی گیاه ظاهر می‌شود که اگر آن‌ها را جداگانه در گلدان بکارید، گیاهی به زیبایی و طراوت آناناسی اولیه خواهید داشت همچنین توجه داشته باشید که اگر نور کمی به گیاه برسد هرگز گل نمی‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.