هیل گزارش داد، کوین هاست، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید در مصاحبه‌ای با دادن این اخطار هشدار داد: دولت ترامپ ظاهرا دارد با این حقیقت که کرونا ویروس می‌تواند تاثیری ادامه‌دار بر اقتصاد کشورش تا زمان تولید واکسن برای آن داشته باشد، کنار می‌آید.

کوین هاست در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان‌ با اشاره به نرخ بیکاری در آمریکا تصریح کرد: در ماه مه شما در نهایت شاهد رفتن نرخ به بالای ۲۰ درصد خواهید بود.

این در حالیست که پیشتر مقام‌های آمریکا اعلام کرده بودند نرخ بیکاری در این کشور در ماه آوریل به دلیل همه‌گیری کرونا ویروس به ۱۴.۷ درصد افزایش پیدا کرده بود.این مشاور ارشد کاخ سفید خاطرنشان کرد: ماه ژوئن نرخ بیکاری از ماه مه بالاتر می‌رود و تا ماه نوامبر نرخ بیکاری در آمریکا در وضعیت دو رقمی باقی خواهد ماند.

ماه نوامبر آینده موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکاست.

کوین هاست افزود: اگر در ماه ژوئیه واکسنی برای کرونا وجود داشته باشد من خوشبین‌تر خواهم بود.

به گفته هاست، مدتی زمان می‌برد تا آمریکا به وضعیت نرمال اشتغال برگردد. او ادامه داد: تا پایان سال جاری میلادی نشانه‌های بازیابی وضعیت اقتصادی همه جا فراگیر خواهد شد. باور زیادی هست که ما می‌توانیم با سرعت بیشتری نسبت به بحران‌های قبلی به سمت جلو حرکت کنیم.

وی افزود، انتظار دارد بعد از ماه ژوئن نرخ بیکاری در آمریکا سیر نزولی پیدا کند.

این مشاور ارشد ترامپ از امکان مطرح شدن یک بسته محرک اقتصادی دیگر از سوی دولت آمریکا صحبت کرده و گفت: کاخ سفید مسئله اعزام چک‌های بیشتر پول‌های کمکی به آمریکایی‌ها را در نظر خواهد گرفت اما ترامپ به احتمال بیشتر از کاستن از مالیات بر حقوق حمایت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.