به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین روز شنبه گذشته به هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به خاطر انتقادش از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن از معاهده "آسمان‌های باز" حمله کرد.

آندریاس نیک، قانونگذار پارلمان آلمان در توئیتر به شدت به عملکرد ریچارد گرنل، سفیر در حال کناره‌گیری آمریکا در آلمان در قبال روابط برلین و واشنگتن حمله کرد.

نیک که رئیس هیات کشورش در مجمع پارلمانی شورای اروپا است متذکر شد: "در گذر از یک نسل، هر کدام از سفرای آمریکا که من شخصا شناختم، چه دیپلمات کهنه کار و چه منصوب شده سیاسی معمولا به هنگام ترک سمتشان یک چهره به شدت محترم و دوست معتمدی برای آلمان بودند."

این قانونگذار پارلمان آلمان در ادامه با اشاره به گرنل نوشت: حالا کسی دارد این سمت را ترک می‌کند که مثل نماینده یک قدرت متخاصم تهدید می‌کند.

با این حال سفیر آمریکا سریعا در توئیتر پاسخ داده و نوشت، برلین "همواره دنبال این بوده که من دیگر علنا درخواست نکنم که به وظیفه اش در قبال پرداخت پول به ناتو عمل کند و به پروژه خط لوله نورد استریم ۲ (برای انتقال گاز از روسیه) پایان دهد."

چند روز پیش گرنل به هایکو ماس از بابت انتقادش از خروج آمریکا از معاهده موسوم به آسمانهای باز حمله کرد.

گرنل روز شنبه گذشته به یک نشریه آلمانی گفت: هایکو ماس به جای شکایت کردن از واکنش آمریکا باید در سالهای اخیر فشارهای کشورش را بر روسیه به منظور عمل به وظایفش تحت معاهده آسمانهای باز تشدید می کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.