به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری «رأی الیوم »، میلمان مشخصات منابع امنیتی بلندپایه‌ای که اطلاعات «مهم،حساس و خطرناکی » درمورد عملکرد «موساد»را در اختیارش قرار داده،فاش نکرد.بر اساس گزارش این پایگاه خبری، در واقع می‌توان  گفت این کارشناس امنیتی صهیونیست از ابعاد جدیدی از مجموعه عملیات تروریستی موساد طی سالیان اخیر و تاثیرگذاری آنها بر سازمان‌های مخالف اسراییل و اشتباهات روی داده و دستاوردهای تحقق یافته در این ترورها پرده برداشت.

رأی الیوم نوشت: یوسی میلمان ۶۹ ساله به عنوان یک تحلیلگر کهنه‌کار دارای روابط تنگاتنگی با رهبران نهادهای امنیتی اسراییل است . وی گفته است که ترور «محمود المبحوح » فرمانده نظامی حماس در ۲۰۱۰ توسط موساد در دبی ثابت کرد که عملکرد دستگاه اطلاعاتی اسراییل با اشتباهاتی همراه است و عناصرش افراد خارق‌العاده ای نیستند. میلمان همچنین از ترور شهید «عماد مغنیه» در فوریه سال ۲۰۰۸ در دمشق به عنوان «مهم ترین عملیات تروریستی موساد » نام برد و از مغنیه به عنوان دست راست «سید حسن نصرالله» و سازمان دهنده «جنبش حزب الله» یاد کرد.

وی مدعی شد که مغنیه دقایقی قبل از شهید شدن در واحد آپارتمانی خود در دمشق میزبان شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس و «محمد سلیمان» دست راست «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بود، اما آمریکایی‌ها به اسراییلی‌ها درباره ترور فرمانده سپاه قدس ایران چراغ سبز نشان نداده بودند. به گفته میلمان سلیمان شش ماه پس از ترور مغنیه توسط تک تیراندازهای موساد در حالی که در بالکن منزل خود در حال استراحت در کنار افراد خانوده‌اش بسر می‌برد، به شهادت رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.