سید مناف هاشمی، معاون شهردار تهران در حاشیه بازدید از مراحل ساخت و بهره‌برداری از نیمه شمالی خط ٦ مترو تهران اظهارداشت: بیش از ٩٣ تا ٩٥ درصد ساخت این خط  پیشرفت داشته و مهمترین مساله در این خط، تامین تجهیزات و تاسیسات مانند پله‌های برقی است.

وی با بیان اینکه ۵ ایستگاه در نیمه جنوبی خط ٦ مترو قبلا به بهره برداری رسیده است، گفت: این خط از شمال غرب پایتخت (کوهسار) آغاز و در پایان به دولت آباد می‌رسد که بهره برداری از ٢ ایستگاه دیگر در نیمه جنوبی و ۴ ایستگاه در نیمه شمالی تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.  

هاشمی با بیان بر اینکه توسعه مترو به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری مورد تاکید است‌، تصریح کرد: معتقدم از طریق منابع مالی شهرداری تهران، بودجه تخصیص یافته از سوی دولت، فروش اوراق مشارکت و درآمد حاصل از مجتمع‌های ایستگاهی می‌توانیم منابع مورد نیاز توسعه، تکمیل و بهره برداری از خطوط در دست اجرا را تامین کنیم. 

مترو تهران یک پروژه ملی است 

همچنین در حاشیه این بازدید مصطفی کاظمی، مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه مترو به عنوان یکی از مطالبات شهروندان مورد توجه همه ادوار مدیریت شهری بوده و در این دوره نیز تاکید شهردار  تهران توسعه خطوط مترو و تکمیل و بهره برداری از بخش های باقیمانده است، گفت: معتقدم تامین منابع و حمایت نظام بانکی در این بخش بسیار تاثیر گذار است. 

مدیر کل دفتر شهردار تهران با بیان اینکه مترو، پروژه شهرداری تهران نیست، تصریح کرد: مترو تهران یک پروژه ملی است که حمایت بخش مهمی از حاکمیت را نیز می‌طلبد.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر به توسعه مترو به عنوان یک پروژ شهرداری نگاه شود حتما در مسیر توسعه با چالش هایی مواجهه خواهد بود اما در سایه حمایت دولت به عنوان یک پروژه ملی، بی شک موانع بانکی موجود نیز برطرف خواهد شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.