ژاله صادقیان گوینده و مجری با سابقه و شناخته شده کشورمان یکی از افرادی است که در پویش «شش بیت سعدی» با خواندن ابیاتی از سعدی در این پویش فضای مجازی مشارکت داشته است.

وی با تاکید بر این‌که عنوان «استاد سخن» برای سعدی شیرازی کاملا برازنده است، گفت: «شیوه گفتار این شاعر بزرگ در عین سادگی در اوج قله کمال است و در زبان کمتر شاعری می‌توان این ظرافت‌ها و زیبایی‌ها را دید. از سوی دیگر، سعدی در همه قالب‌ها و گونه‌های ادبی طبع‌آزمایی کرده و سربلند بیرون آمده است، او غزل‌های عاشقانه، عارفانه و مواعظ موثری دارد و  همچنین پدیدآور اشعار بوستان و حکایت‌های شیرین گلستان است. تک‌تک این‌ها گنجینه‌های بزرگی هستند که بشر امروز می‌تواند با نگاه به آن‌ها راهش را هموار کند.»

او  اضافه کرد: در کشور ما در حوزه ادبیات و زبان فارسی کم‌کاری شده است. شعر سعدی به خاطر این‌که با زبان امروز ما هماهنگ‌تر است، در نتیجه پذیرش آن برای عموم مردم راحت‌تر می‌شود. مخاطب این اشعار بدون پیچش خاصی می‌تواند به هسته کلام سعدی پی ببرد. فکر می‌کنم این ویژگی‌ها باعث می‌شود که این شاعر شیرین سخن را از دیگر بزرگان سپهر ادبیات ایران متمایز کرد و بیشتر روی آن تکیه کرد.

صادقیان ادامه داد: خواندن اشعار سعدی از نان شب هم واجب‌تر است( باخنده) البته فقط سعدی نیست که برای زندگی امروز و زمانه ما مهم است. ما هزاران شعر خواندنی، پندآموز و پرمحتوا در گنجینه با ارزش ادبیات کشورمان داریم. خوشبختانه خیلی از اساتید ادبیات در سال‌های اخیر این آثار را جمع‌آوری کرده‌اند و همگان به آن دسترسی دارند.

این مجری رادیو درباره فضای مجازی اظهار کرد:تا مدتی پیش من در فضای مجازی جز استفاده از تلگرام و واتساپ برای ارتباطات خانوادگی از فضای مجازی استفاده نمی‌کردم. اما واقعیت این است که روزگار، روزگار روزگار اطلاعات است؛ جهانی است که هر کس بامش بیش برفش بیشتر. بنابراین نمی‌توانیم شبکه‌های مجازی را انکار کنیم هر چند فرهنگ حضور در فضای مجازی در کشور ما بسیار پایین است که با آموزش اصلاح می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.