به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری "نیوز گئورگیا"، روسیه خواستار بازدید جداگانه کارشناسان  روسی در قالب توافق دوجانبه مسکو  و تفلیس و  بدون مشارکت کارشناسان دیگر کشورها از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار می باشد .

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه بازدید کارشناسان  روسی از آزمایشگاه  بیولوژیکی لوگار تفلیس در شرایط قابل قبول متقابل دو کشور تا به حال تحقق نیافته است، افزود: فعالیت این آزمایشگاه از نظر پایبند بودن آمریکا به کنوانسیون منع توسعه سلاح های بیولوژیکی، سووالات  جدی را ایجاد می کند .

در روسیه این باور وجود دارد که در آزمایشگاه بیولوژیکی لوگار که در سال ۲۰۱۳ میلادی بر اساس توافقات وزارت دفاع گرجستان و آمریکا در حومه تفلیس راه اندازی شده، تحقیقات در مورد استفاده از حشرات به عنوان حامل عوامل بیولوژیکی خطرناک و عوامل بیماری زا انجام  می گیرد.

وزارت امور خارجه گرجستان اتهامات وارده روسیه را تکذیب کرد و با اشاره این که مرکز لوگار با تمام تجهیزات خود به طور کامل به مالکیت دولت درآمده است،افزود: این مرکز و آزمایشگاههای آن از سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی دولت تفلیس تامین مالی می شود و بعنوان یکی از واحدهای مرکز دولتی کنترل  بیماری گرجستان فعالیت می کند و جزو سیستم بهداشتی این کشور می باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.