۲۲ نفر از اتباع ایرانی حاضر در ازبکستان که در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور جامانده بودند با یک پرواز اختصاصی به تهران ‌بازگشتند.

این پرواز اختصاصی برای بازگرداندن اتباع ایرانی به میهن اسلامی دومین بار انجام گرفته است. اولین پرواز اختصاصی حامل اتباع ایرانی روز ۶ آوریل انجام شده است.

«حمید نیر آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند گفت: این دومین پروازی است که در طول دوران شیوع کرونا با پیگیری های سفارت و همکاری مثبت دولت ازبکستان به منظور باز گرداندن ایرانیان مقیم انجام می شود.

وی افزود: پس از انجام پرواز اول در تاریخ ۱۸ فروردین، درخواست های زیادی از سوی برخی از ایرانیان مقیم ازبکستان جهت بازگشت به میهن به دست سفارت رسید.

بخش اقتصادی و کنسولی سفارت  نیز مجددا  با پیگیری‌های مستمر موفق به اخذ مجوزهای مربوطه از ستاد کرونای ازبکستان که زیر نظر نخست وزیر این کشور می باشد، شدند.

نیر آبادی اظهار داشت: در این خصوص با شرکت های هواپیمایی داخلی مذاکرات گسترده ای انجام شد و در نهایت شرکت هواپیمایی کیش ایر با قیمت مناسب اعلام آمادگی کرد و این پرواز چارتری با بیست و دو نفر مسافر از مسیر تاشکند به مشهد و تهران انجام گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در پایان از همکاری‌های صمیمانه دولت ازبکستان جهت انجام این پرواز در این شرایط سخت و دشوار سپاسگزاری کرد.

گفتنی است، این هواپیمایی اختصاصی از تهران به تاشکند نیز تعدادی از مسافران را منتقل کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.