عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها، ۹ مصوبه با توجه به رفت و برگشت هایی که با مجلس دهم داشتیم، مورد بررسی قرار گرفته و پاسخ های آن به مجلس اعلام شده است.

وی افزود : طرح استفساریه ماده ‌۱۰۳ که مربوط به مدرک کارشناسی برای جاهایی که ارزش استخدامی دارد است، که مدرک معادل کارشناسی را مجلس استفسار کرده که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: لایحه حمایت قضایی از ماموران حفاظت محیط زیست و جنگلبانی مورد بررسی قرار گرفت و عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به مجلس اعلام شد.

کدخدایی اظهارداشت : ضوابطی را در طرح اصلاح بخشی از قانون احزاب در قالب آیین نامه در نظر گرفته بودند که امری قانونی تلقی شود که مغایر اصل ۸۵ تشخیص داده شد و علی رغم اصلاحی که به عمل آوردند، اما شورای نگهبان اعلام کرد که ابهام اصل ۸۵ همچنان به قوت خود باقی است و مجلس باید برای آن قانونی تصویب کند.

کدخدایی اضافه کرد: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در جلسات شورای نگهبان بررسی شد و در تبصره یک این طرح تعهداتی در برابر صندوق بین المللی پول ایجاد شده بود که شورای نگهبان اعلام کرد این تعهدات به روشنی مطرح شود و دارای ابهام است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : در جلساتی که با آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی پیرامون لاحیه حذف چهار صفر داشتیم، ابهامات نسبت به تعهدات به صندوق بین المللی پول رفع نشد و این ابهامات را به مجلس اعلام کردیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.