گری کلی، مدیر ارشد اجرایی ساوث وست ایرلاینز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ارائه دهنده پروازهای اقتصادی و ارزان قیمت در جهان، به تازگی برآورد و اعلام کرده است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از حدود یک سال زمین‌گیری، باری دیگر در آینده ای نزدیک مجوز های لازم را برای پرواز و بازگشت به آسمان جهان دریافت خواهند کرد.

وی پیش‌بینی کرده است که این اتفاق تا فصل پایانی سال جاری میلادی یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ رخ خواهد داد و تمامی شرکت‌های هواپیمایی که میزبان این نوع و مدل از هواپیما هستند و در یک سال اخیر نتوانستند از آن استفاده کنند، بار دیگر قادر خواهند بود آن را وارد ناوگان هوایی خود کنند و خیل عظیمی از مسافران شان را با این پرنده آمریکایی جابه‌جا کنند.

بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه سقوط کردند و بالغ بر ۶۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آنها جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده آن یعنی بویینگ و سایر موسسات و کارشناسان مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال اخیر در تمامی ایرلاین های فعال در جهان ضرر و زیان های مالی بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی به ارمغان آورده است. البته به باور بسیاری از تحلیلگران درصورتی که جلوی پرواز این هواپیماهای بزرگ در کشورهای مختلف گرفته نمی‌شد، حوادث هوایی و ناگوار بسیاری رخ می‌داد و رزومه تیره و تاریک این پرنده می افزود.

بوئینگ این یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.