به گزارش اکسپرس نیوز، وزارت خارجه هند با متهم کردن دو دیپلمات پاکستانی به جاسوسی برای کشورشان آنها را از خاک خود اخراج کرد.

گزارش ها حاکی است دهلی نو مدعی شده این دو دیپلمات اقداماتی علیه امنیت ملی هند داشته‌اند و به این دلیل به عنوان چهره های فاقد صلاحیت کار دیپلماتیک از هند اخراج می شوند.

وزارت خارجه هند ضمن ارسال نامه ای به سفارت پاکستان ضمن اعلام اخراج این دو دیپلمات از کاردار سفارت خواسته است به پروتکل های سیاسی احترام گذاشته و به کارمندان خود توصیه کند که نباید فعالیتی خارج از مسئولیت خود داشته باشند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اقدام هند اعلام کرد: دهلی نو با زیر پا گذاشتن آداب دیپلماتیک ابتدا دیپلمات های پاکستانی را بازجویی کرده و آنها را مجبور به پذیرش ادعاهای خود کرده است.

«عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص تصریح کرد: دیپلمات های پاکستانی با دخالت سفارت پاکستان در هند آزاد شدند ولی به آنها دستور داده شده ظرف 24 ساعت خاک هند را ترک کنند.

وی مدعی شد: اسلام آباد اعتقاد دارد این گونه اقدامات هند نقشه ای است که دولت این کشور برای تخریب بیشتر ارتباط با پاکستان آن را اجرایی می کند.

فاروقی افزود: اقدام هند بی پاسخ نخواهد ماند و یقینا باعث محدودتر شدن روابط دیپلماتیک میان دو کشور می شود.

طی روزهای اخیر تلاش مسئولین دولت اسلام آباد برای وارد کردن سازمان ملل به معضل کشمیر و حل این مناقشه تاریخی نیز افزایش یافته است.

پیش از این یکی از افسران سابق هند اعلام کرده بود: ما با جدایی طلبان بلوچستان به صورت مستقیم ارتباط داریم و تا 10 سال آینده بلوچستان را به عنوان کشوری مستقل اعلام خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.