به گزارش"آر ان دی" آلمان، در روز سه شنبه اتحادیه اروپا و انگلیس می خواهند مجددا برای دستیابی به توافقی برای دوران پس از برگزیت با هم توافق کنند.

در آستانه دور چهارم مذاکرات پسا برگزیت "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا انگلیس را متهم می کند که از توافق منعقد شده بین طرفین دور می شود.

وی انگلیس را متهم کرد که از توافق سیاسی قبلا منعقد شده بین طرفین فاصله می گیرد. به گفته وی لندن یک دو و سه گام از تعهدات اصلی خود در توافق قبلی عقب نشینی کرده است.

بارنیر به انگلیس هشدار داد که اگر به متن بیانیه سیاسی که طرفین در پاییز گذشته به عنوان نقطه شروعی برای مذاکرات درباره مناسبات آینده روی آن توافق کردند باز نگردد هیچ توافقی با لندن وجود نخواهد داشت.

دور چهارم مذاکرات بین بروکسل و لندن که از سه شنبه تا جمعه برگزار می شود آخرین دور مذاکرات پسا برگزیت قبل از اجلاس نتیجه گیری سران در ماه ژوئن برای تصمیم گیری درباره تمدید احتمالی این مذاکرات که فعلا برای پایان سال جاری مقرر شده است می باشد.

تا به حال 3 دور مذاکرات برای تنظیم مناسبات بین لندن بروکسل در دوران گذار پسا برگزیت به نتیجه ای نرسیده است. لندن به شدت با تمدید دوران گذار مخالف است. "دیوید فراست"، مذاکره کننده ارشد انگلیس هم اخیرا یک بار دیگر بر این موضع لندن تاکید کرده است.

بارنیر چندی پیش هم در گفتگو با سایت رادیو آلمان انتقاد شدیدی به موضع انگلیس در مذاکرات پسا برگزیت وارد کرده و گفت: موضع انگلیسی ها این است که ما خروج از اتحادیه اروپا را می خواهیم و در عین حال می خواهیم همه مزایا را حفظ کنیم. بارنیر خواستار واقع بینی بیشتر از طرف انگلیس شده و گفت: انگلیسی ها نفهمیده اند و یا نمی خواهند بفهمند که برگزیت برای آن ها همراه با عواقبی است. برای اتحادیه اروپا مهم ترین نکته شرایط رقابت برابر است.

انگلیس اواخر ژانویه رسما از اتحادیه اروپا خارج شده است. تا اواخر سال جاری میلادی انگلیس در یک مرحله گذار قرار خواهد گرفت که در این دوران همچنان به بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اروپا تعلق خواهد داشت. اگر در این دوران هیچ توافق نامه ای درباره روابط آینده بین طرفین شکل نگیرد باید تعرفه ها و سایر محدودیت های تجاری برقرار شود.

"دیوید فراست"، روز پنج شنبه در سخنانی تاکید کرد که ما تمدید دوران گذار را از اتحادیه اروپا درخواست نخواهیم کرد و اگر اتحادیه اروپا آن را از ما درخواست کند ما با آن موافقت نخواهیم کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که لندن همچون سابق خواهان دستیابی به توافقی با بروکسل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.