به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، تنها یک ماه به موعد اعلام شده برای آغاز روند الحاق غور اردن و مناطقی دیگر از کرانه باختری مانده است اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان نقشه‌های طرح الحاق را پنهان می‌کند تا جایی که گابی اشکنازی، وزیر خارجه این رژیم هم از این نقشه‌ها خبر ندارد. تنها یک عده بسیار کم یعنی تیم ترسیم نقشه‌ها که یاریو لوین، رئیس کنست و رونین پرتز، مدیر اجرایی نتانیاهو هم به این تیم پیوسته‌اند به همراه دولت آمریکا از نقشه‌های ترسیم مرزها و اعمال حاکمیت رژیم صهیونیستی خبر دارند.

طبق اعلام پایگاه خبری والا، بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی - سفید و شریک نتانیاهو در دولت ائتلافی قصد دارد پیش از آغاز روند الحاق در ماه ژوئیه نماینده‌ای را به نیابت از خود در تیم ترسیم نقشه‌ها تعیین کند و نتانیاهو هم اعلام کرده، در پایان کار، نقشه‌ها را برای موافقت ارائه خواهد کرد.

همزمان با این امر، شهرک نشینان به همراه اعضای کنست و وزرای حزب لیکود و فراکسیون راست‌گرا کمپین بزرگی را راه اندازی کرده و در آن به نتانیاهو هشدار دادند که تصویب طرح معامله قرن آمریکا به تشکیل کشور فلسطین منجر خواهد شد.

براساس طرح معامله قرن، با اجرای طرح الحاق ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری به حاکمیت رژیم صهیونیستی درخواهد آمد و ۷۰ درصد دیگر متعلق به فلسطینیان خواهد بود.

طبق اعلام پایگاه خبری والا، اگر دولت آمریکا بر تصویب کامل طرح معامله قرن از جمله به رسمیت شناختن کشور فلسطین آتی پافشاری کند، نتانیاهو ممکن است داخل حزب لیکود با مشکلاتی روبرو شود. اما انتظار می‌رود شریک نتانیاهو در دولت ائتلافی یعنی آبی - سفید مشکل چندانی نداشته باشد چرا که براساس توافق صورت گرفته این حزب متعهد است که از هرگونه مواضع نخست وزیر که مستقیم یا غیرمستقیم در مساله اعمال حاکمیت با آمریکا همسو است، حمایت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.