ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار سایت المیادین در ژنو وجود هرگونه رایزنی با رژیم صهیونیستی را از زمان اتخاذ تصمیم توقف هماهنگی‌ها که یک هفته قبل گرفته شد، رد کرد.

وی گفت: اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هرگز از تصمیم الحاق منصرف نخواهند شد و امروز اقدامات عملی را در الاغوار و قدس شرقی آغاز کرده‌اند.

المالکی ادامه داد، رایزنی‌های بین‌المللی برای میانجی‌گری وجود دارد اما شرط طرف فلسطین برای بازگشت به هماهنگی‌ها لغو تصمیم الحاق است.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شریک نتانیاهو در دولت ائتلافی به آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم دستور داد، به منظور آماده‌سازی برای اعمال حاکمیت رژیم بر مناطقی در کرانه باختری، تمامی آمادگی‌های امنیتی لازم را اتخاذ کند.

در پی تأکید رهبری فلسطین بر توقف هماهنگی‌های امنیتی با مقامات اشغال‌گر، نیروهای امنیتی فلسطین ماه مه مناطق "ب" براساس تقسیم‌بندی توافق اسلو را ترک کردند. این مناطق توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شوند.

به دنبال تصمیم یکجانبه دولت اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً دستور توقف فوری همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.