به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کشته شدن فلوید به دست ماموران پلیس ایالات متحده را سوءاستفاده از قدرت دانست و گفت: ما نیز همانند شهروندان آمریکا از کشته شدن جرج فلوید تکان خورده و هراسناک شده‌ایم؛ همه جوامع باید در برابر کاربرد زور بیش از اندازه، هوشیار و حساس باشند.

وی با توصیف کشته شدن فلوید به عنوان رخدادی بسیار ناخوشایند، آن را نشان‌دهنده سوءاستفاده از قدرت توسط نیروهای مجری قانون و انتظامی ایالات متحده دانست و گفت: ما نژادپرستی را از هرگونه محکوم می‌کنیم و به نیروی آمریکایی برای متحد شدن به عنوان یک ملت و درمان این زخم، ایمان و اعتماد داریم.

کشته شدن فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موجب خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به رفتار ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.

جورج فلوید ۴۳ ساله شهروند سیاهپوست آمریکایی سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بطور غم انگیزی جان سپرد.

موج اعتراض‌ها به اقدام وحشیانه پلیس آمریکا همچنان جریان دارد و بیش از ۴۰ شهر این کشور را فرا گرفته است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا معترضان را اراذل و اوباش و تروریست های داخلی خوانده و به آنها هشدار داده وقتی غارت آغاز شود، شلیک هم شروع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.