فردا ۱۴ خردادماه آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان برای طرح فروش فوق العاده ۲۵ هزار دستگاه خودرو است و بعد از آن روند قرعه کشی ثبت نام کنندگان آغاز و برندگان  باید براساس اعلام شرکت های خودروساز تا ۴۸ ساعت مبلغ خودروها را واریز نمایند. البته سرپرست امور صنایع وزارت صمت اعلام کرده "اگر متقاضی در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده خودرو اطلاعات غلط ثبت کند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت".

وی تأکید می‌کند که "اینکه کسانی در قرعه کشی برنده شوند، اما توان تامین وجه را نداشته باشند محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی‌های بعدی نخواهند داشت، البته خودرو سازان محدودیت‌هایی در این باره اعمال کردند که به آن‌ها تذکر داده شد و امروز این محدودیت در اطلاعیه فروش دو خودرو ساز اصلاح شده است".

صادق نیارکی ادامه داد: کسی که حائز شرایط نمی‌شود، می‌تواند در طرح‌های دیگر که طرح پیش فروش و مشارکت در طرح یک سال و دو سال و فروش‌های فوق العاده که تا پایان سال خواهد بود، شرکت کند؛ البته فروش فوق العاده در مناسبت‌های مختلف اطلاع رسانی و حداقل تا پایان سال سه بار اجرا خواهد شد ضمن اینکه برنامه بعدی ما پیش فروش یک ساله با ۷۵ هزار دستگاه خودرو است که هفته بعد اطلاع رسانی خواهد شد.
سرپرست امور صنایع وزارت صمت گفت: شرط چک در مصوبه روز جمعه گذشته کمیته خودرو ستاد تنظیم بازار حذف شد و به جای آن خریدار یک میلیون تومان از وجه را نزد خود نگه می‌دارد، بعد از دوران رهن، خریدار یک میلیون باقی مانده را واریز می‌کند، سند نیز به وی تحویل می‌شود.

در حال حاضر روند ثبت متقاضیان در طرح فروش فوق العاده خودرو به حدی به سرعت انجام می شود که به نظر می رسد فردا رکود ثبت نام خودرو شکسته و بیش از 6 میلیون نفر متقاضی خرید 25 هزار خودرو باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.