به گزارش پایگاه سان، کارشناسان در اندیشکده Rusi می‌گویند سربازانی که به لحاظ ژنتیکی اصلاح شده‌اند می‌توانند سریعتر، حرکت کنند، قدرت بیشتری داشته باشند و باهوشتر هستند و حتی درد را نیز حس نکنند.

همچنین میتوان دی‌ان‌ای این سربازان را تطبیق داده و بهبود بخشید تا به این ترتیب جراحاتشان سریعتر بهبود یافته، قدرت شنوایی آنها بالا رفته و حتی به قابلیت دید در شب دست پیدا کنند.

پروفسور جان لوث، از اندیشکده Rusi گفت: تهدید در این زمینه آشکار و واقعی است. پول چینی‌ها ممکن است باعث برتری نظامی آنها بر نیروهای مسلح غربی شده و این شدیدا نگران کننده است.

این هشدار بعد از آن مطرح شد که "هه جیانکوی" یک دانشمند چینی اظهار کرد، از تکنولوژی ویرایش ژنتیکی برای متولد شدن نوزادان اصلاح شده ژنتیکی استفاده کرده است.

پروفسور لوث اظهار داشت: تکنولوژی اصلاح ژنتیکی تاثیرش در گیاهان اثبات شده و حتما می تواند برای انسان نیز استفاده شود.

او خاطر نشان کرد: برای چین این فرض معقول است که به دنبال ارتقای سربازان جنگی خود در تمامی جبهه‌ها باشند.

چین دکتر جیانکوی را به اتهام دست زدن به اقدامات غیرقانونی در حوزه پزشکی به زندان انداخت.

اما تحقیقات نشان می‌دهند که مقامات ارشد ارتش چین از تحقیقات در زمینه آزمایشات مربوط به ویرایش ژنتیکی انسان حمایت می کنند.

در گزارش پروفسور لوث تصریح شد، آمریکا هم در عین حال سرمایه گذاری سنگینی در بیوتکنولوژی نظامی و ارتقا انسانی داشته و هشدار داد که انگلیس در این حوزه عقب مانده است.

او تاکید کرد، وزارت دفاع انگلیس در پذیرش تکنولوژی های جدید کند بوده و اکنون نیاز دارد دست به ریسک مالی برای سرمایه گذاری در استارت-آپهای بیوزیستی کوچک زده و با شکست خوردن برخی از آنها کنار بیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.