مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت خزانه‌داری این کشور ۴ شرکت نفتی ونزوئلا را تحریم می‌کند.

پمپئو مدعی شد: «امروز آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۴ شرکت که در بخش نفتی اقتصاد ونزوئلا فعال هستند اعمال کرد. این شرکت‌ها در حال انتقال نفتی هستند که از مردم ونزوئلا ربوده شده است.»

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به تاثیر تحریم‌های دولت کشورش بر مردم ونزوئلا در این بیانیه ادعا کرد دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا مسئول بحران انسانی، اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا است.

پمپئو از جامعه بین‌الملل خواست تا فشار‌های خود علیه دولت مادورو را تا زمانی که وی از قدرت کناره‌گیری کند، ادامه دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شرکت‌های ADAMANT MARITIME، AFRANAV MARITIME، SANIBEL SHIPTRADE و SEACOMBER در ونزوئلا و همچنین ۴ نفتکش این کشور هدف تحریم‌های جدید واشنگتن قرار گرفتند.

در حالی که ونزوئلا تحت شدیدترین رژیم تحریمی آمریکا قرار دارد، با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان است. تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا باعث شده که این کشور با مشکلات عدیده‌ای در حوزه سوخت مواجه شود.

ارسال مشتقات نفتی ایران به ونزوئلا در حالی که هر دو کشور از تحریم‌های آمریکا رنج می‌برند، می‌تواند به اقتصاد هر دو کشور کمک کند.

پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی موجی از خوشحالی و رضایت را در میان مردم ونزوئلا ایجاد کرد تا آنجایی که پرچم کشورمان در نقاط مختلفی از این کشور به اهتزاز درآمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.