وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب اعلام کرد که بعد چند شب اعتراضات خشونت بار، ۱۶۰۰ نیروی ارتش را به منطقه واشنگتن دی سی اعزام کرده است.

جاناتان رث سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه ای گفت: عناصر ارتش در پایگاههای نظامی منطقه کپیتال نشنال مستقر شده و وارد واشنگتن دی سی نشده اند. 

وی اضافه کرد که نیروهای ارتش در سطح بالای آماده باش قرار دارند و فعلا در حمایت از عملیاتهای نیروهای پلیس شهری مشارکت نمیکنند.

اعزام نظامیان ارتش در شرایطی صورت گرفته است که برخی فرمانداران آمریکایی مخالف استقرار ارتش برای مقابله با اعتراضات هستند و میگویند که رئیس جمهور بدون مجوز آنها نمیتواند مستقیما ارتش را وارد عمل کند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری خود تهدید کرد که اگر فرمانداران ایالتها اقدامات لازم و ضروری را برای ساکت کردن اعتراضات انجام ندهند شخصا دستور استقرار نیروهای ارتش را در ایالتهای مختلف صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه‌ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت‌ها از اجرای این قانون خودداری کنند فورا ارتش را در این ایالت‌ها مستقر خواهد کرد.

این درحالیست که شبکه سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد، چندین مقام وزارت دفاع آمریکا عمیقا نگران چنین دستوری هستند. آنها به  دنبال یک پاسخ قوی به ترامپ هستند که شرایط هنوز به حدی نرسیده است که استقرار نیروهای ارتش لازم و مورد نیاز باشد مگر اینکه فرمانداران ایالتی به طور شفاف اعلام کنند که استقرار ارتش نیاز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.