«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به تحولات اخیر در ایالات متحده آمریکا تصریح کرد که کشته شدن «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، «وحشتناک و غیرقابل بخشش و غیرموجه» بوده است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) بدون انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل سرکوب معترضان آمریکایی، به این نکته بسنده کرد که گرچه مردم حق برگزاری اعتراضات را دارند اما «این اعتراضات باید به شیوه‌ای قانونی برگزار شود».

در پی قتل هفته گذشته «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا، موجی از اعتراضات از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای سراسر آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اعتراضات سراسری در آمریکا موجب شده است که دستکم ۲۳ ایالت آمریکا و «واشنگتن دی سی»، گارد ملی خود را برای سرکوب اعتراضات به حالت آماده‌باش درآورند.

روزنامه دیلی میل در ادامه گزارش خود نوشت که جانسون بدون انتقاد از تاکتیک‌های خشونت‌بار ترامپ در مقابل معترضان گفت که «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» و مرگ «غیرموجه و غیرقابل بخشش» جورج فلوید به دست افسر پلیس مینیاپولیس را محکوم کرد.

جانسون در جلسه پرسش از نخست‌‌وزیر در پارلمان انگلیس درباره موجی از اعتراضات سراسری در آمریکا که در دیگر نقاط جهان نیز گسترش یافته گفت: «مردم حق اعتراض دارند» اما از پاسخ دادن به سؤالاتی درباره سیاست‌های ترامپ در سرکوب معترضان طفره رفت.

وی در پاسخ به سؤال «کئیر استارمر» نماینده حزب کارگر مبنی بر اینکه آیا انزجار انگلیس از نوع واکنش ترامپ به اعتراضات آمریکا را به ایالات متحده انتقال داده، گفت: «من فکر می‌کنم آنچه در ایالات متحده رخ داده، هولناک و غیرقابل بخشش و غیرموجه است».

جانسون ادامه داد: «همگی ما بر روی صفحات تلویزیون (تحولات آمریکا) را مشاهده کردیم و کاملاً حق مردم برای اعتراضاتی که اتفاق افتاد را درک می‌کنم با اینحال، کاملاً معتقدم که اعتراضات باید به شیوه‌ای قانونی و منطقی برگزار شود».

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه جلسه، تحت فشار یکی دیگر از نمایندگان پارلمان گفت: «قطعاً زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد».

وی در خصوص برگزاری تظاهرات در انگلیس در حمایت از اعتراضات آمریکا و علیه رفتارهای تبعیض‌آمیز نیروهای امنیتی گفت که اعتراضات باید قانونی باشد و به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با ویروس کرونا احترام گذاشته شود.

نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی حاضر به انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا نشد که در حالیکه اعتراضات به قتل «جورج فلوید» وارد هفته دوم خود می‌شود، ترامپ تهدید کرده است که یگان ویژه آمریکا را به منظور سرکوب اعتراضات در سراسر این کشور مستقر کند.

از طرف دیگر، طبق اطلاعات فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در صدد استفاده از تانک و خودروهای زرهی برای مقابله با معترضان آمریکایی بوده و به بالگردهای نظامی دستور داده با پرواز در ارتفاعات پایین باعث ایجاد رعب و وحشت در معترضان شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.