گزارش های رسیده حاکی است طی سه روز گذشته آتش‌ در ابتدا ارتفاعات تنگ‌فیل، نظرآباد و کوه گرم را در دهستان هکان در بخش مرکزی شهرستان جهرم و در محدوده بالای روستای سه‌چاه در بخش راهکان شهرستان خفر در برگرفت.

 این آتش‌سوزی‌ها با همکاری نیروهای محلی، کوهنوردان و طبیعت‌دوستان، بسیج و اداره منابع طبیعی اطفا شد.

چهارشنبه آتش‌سوزی مجدد در ارتفاعات تنگ فیل منطقه هکان رخ داد که با اعلام همگانی، نیروهای مردمی برای مهار آن اقدام کردند.

 تعدادی از افراد محلی برای اطفای حریق اقدام کرده ‌بودند که به دلیل گستردگی حریق موفق به مهار آن نشدند و به همین دلیل کوهنوردان و طبیعت‌دوستان جهرمی برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی در محل تنگ چهل دخترون روستای هکان حاضر شدند.

مقام‌های مسئول شهرستان جهرم درباره وسعت آتش‌سوزی و خسارات احتمالی اظهار نطری نکردند.

فرماندار شهرستان خفر پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: آتش‌سوزی امروز در دهستان راهگان و روستاهای امیرسالار، زرقلات و شهرک اول پیرمرادی با همکاری نیروهای مردمی مهار شد.

رحیم عزیزی افزود: طی هفته‌های اخیر، حدود ۱۰ مورد آتش سوزی و نابودی صدها هکتار جنگل و مرتع در محدوده شهرستان خفر رخ داده است.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال جاری و بهبود وضعیت مراتع و طبیعت شهرستان، عرصه‌های منابع طبیعی، به شدت مستعد آتش‌سوزی است و اگر به همین روال ادامه یابد، ممکن است تا مهرماه، صدها هکتار دیگر از طبیعت شهرستان به خاکستر تبدیل شود.

فرماندار خفر گفت: عاجزانه از مردم شریف شهرستان خفر تقاضا دارم که از برافروختن هرگونه آتش در طبیعت به جد خودداری کنند و درصورت روشن کردن آتش، پس از استفاده به طور کامل خاموش کرده  تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

یکی از اهالی بخش راهکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در آتش‌سوزی دیروز زن و مرد برای خاموشی آتش تلاش می‌کردند و دیشب بسیاری از اهالی در باغ‌های خود به سر بردند تا آتش ناگهان برافروخته نشود.

وی افزود: بسیاری از مردم روستاهای امیرسالار و زرقلات از آتش‌سوزی‌های اخیر متضرر شده‌اند زیرا درآمد آنها از گیاهان و محصولات کوهی بوده که اکنون نابود شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.