رویترز گزارش داد، این تهدید از سوی رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین پس از آن مطرح شد که پلیس این کشور محموله ۷۵۶ کیلوگرمی متامفتامین را کشف کرد.

وی در این باره گفت، این محموله اثبات کرد که فیلیپین به یک نقطه ترانزیت برای مواد مخدر بدل شده است.

این محموله بلور متامفتامین که ارزش بازار آن در فیلیپین به گفته پلیس ۱۰۲.۲۲ میلیون دلار اعلام شده، یکی از بزرگترین کشف‌های مواد مخدر از زمان عملیات دوترته علیه کارتل‌های مواد مخدر در ۲۰۱۶ و همزمان با روی کار آمدنش به عنوان رئیس جمهوری این کشور محسوب می‌شود.

دوترته در یک پیام ضبط شده گفت: اگر شما تلاش‌های دولت را تخریب کنید، من شما را می‌کشم.

وی همچنین گروه‌های حقوق بشری را بابت انتقادهایشان از کمپین مقابله با مواد مخدر مورد توهین قرار داد.

سازمان ملل در گزارش روز پنجشنبه خود آورده بود که ده‌ها هزار تن در فیلیپین ممکن است در پی عملیات مقابله با مواد مخدر از سوی دوترته کشته شده باشند.

داده‌های دولتی مانیل تعداد دلالان مظنون به قاچاق مواد مخدر و مصرف کنندگانی را که در عملیات پلیس از ژوئیه ۲۰۱۶ کشته شدند، ۵۶۰۰ تن اعلام کرده است.

گروه‌های حقوق بشری گفته‌اند، پلیس بدون تفهمیم اتهام مظنونان را اعدام می‌کند. پلیس اما این اتهامات را رد کرده و می‌گوید، آنها برای دفاع از خود مظنونانی را که در مقابل دستگیری مقاومت می‌کنند، می‌کشد.

دفتر رئیس جمهوری فیلیپین این گزارش از سوی سازمان ملل را رد کرده و آن را ادعاهای تکراری و اتهامات بی پایه و اساس توصیف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.