«غلامرضا انصاری»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره احتمال کاندیداتوری مجدد محمود احمدی‌نژاد گفت: عرف نانوشته‌ای در نظام‌های جمهوری هست که کسانی‌که به عرصه مدیریت انتخابی ورود می‌کنند پس از یک یا دو دوره کنار می‌روند. در خیلی از کشورها قانونی برای ممنوعیت افراد برای حضور بیش از دو دوره نداریم اما عملا کنار می‌روند. 

او ادامه داد: عموما اینطور است که هر مدیری برنامه‌ای داشته باشد، در طول چهار یا هشت سال برنامه‌هایش را اجرا می‌کند، تکرار مجدد مدیریت‌ها نه تنها برای خود فرد منفعتی ندارد بلکه برای کشور و نظام هم بی‌منفعت است.

این عضو حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بهتر است روی اصولی تمرکز کنیم که بتواند جمهوریت نظام را تقویت کند، اظهار کرد: قطعا باید نظام را در بخش سیاسی و اقتصادی رقابت‌پذیر کنیم، وقتی رقابت‌پذیر شد به طور قطع شرایطی پیش می‌آید که امکان طرح و حضور نخبگات وجود خواهد داشت.

انصاری عنوان کرد: کشور ما شرایطی دارد که اگر سر یک چهارراه را ببندیم ده‌ها مدیر با کفایت امکان گزینش دارند. اگر بستر را آزاد بگذاریم و امکان رقابت را ایجاد کنیم هم مشکل اقتصاد و هم مشکلات عرصه سیاسی حل می شود و دیگر نیازی نیست که به این فکر کنیم مدیر موفق یا ناموفقی بخواهد خودش را طرح کند و حتی اگر مطرح کند جامعه او را نمی‌پذیرد. وقتی تنوع و امکان انتخاب از بین افراد و سلایق مختلف وجود داشته باشد طبیعی است که مردم به جریانی روی می‌آورند که احساس کنند دارای برنامه و تدبیر هستند.

این نماینده ادوار مجلس درباره شرایط تحقق تقویت جمهوریت نظام اظهار کرد: انحصار، انحطاط و فساد می‌آورد. امروز همه کسانی‌که در عرصه سیاسی دغدغه آینده نظام را دارند از اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل تا مردم عادی، دادشان از بحث فساد، ارتشا و زد و بندهای غیرقانونی در آمده است‌. هنوز می‌بینیم در رسانه‌ها سلاطین مختلف معرفی می‌شوند و آنها را مجازات می‌کنند. این برخوردها با معلول است ما هیچ‌وقت به دنبال برخورد با علت‌ها نرفته‌ایم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امروز بحران کرونا و تحریم‌ها باعث لبریز شدن ظرفیت مردم شده، اتفاقاتی که در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ رخ داد، نشان‌دهنده این است که امروز طبقات محروم و کلیت جامعه دچار مشکل شده و سرمایه‌های اجتماعی نظام در خطر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.