آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در چهاردهمین «خطبه مجازی» جمعه ۱۶ خردادماه در حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) با تسلیت سالروز رحلت امام و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات دو روز گذشته، قامت رسایی از امام راحل را به دنیا نشان دادند.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبری در حقیقت امام شناسی را برای ما متحول کردند، اظهار کرد: مردم، ابرقدرت‌ها و قدرت‌های بزرگ را شکست‌پذیر دیدند و شناختند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: امام فرمودند «من صدای خرد شدن استخوان‌های مارکسیست را می‌شنوم» و شوروی فروپاشید. همچنین امام بزرگوار پیش‌بینی کردند جریان فروپاشی آمریکا از درون اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در تداوم بیداری مردم آمریکا، شاهد فروپاشی این ابرقدرت استکباری در دنیا خواهیم بود، افزود: آمریکا زانوی خود را روی گردن مردم ما گذاشت و اجازه نفس کشیدن نمی‌داد. این قضیه را در افغانستان، عراق و سوریه نیز دنبال می‌کند، کار آمریکا همین است که نفس ملت‌ها را قطع کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کسانی که کعبه آمالشان آمریکا بود، به چنین جریان اجتماعی عشق می‌ورزیدید؟، گفت: امروز آمریکا با تحمیل یک رژیم فاشیستی، استبدادی و موروثی روی گردن مردم عربستان زانو گذاشته است.

وی با بیان اینکه از از عزیزانمان در مدیریت بیماری و مقابله با کرونا در این کشور تشکر می‌کنم، اظهار کرد: تحول سازی امام در دو عرصه مقابله با بیماری و مانور مواسات و همدلی خودش را نشان داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به شبانه‌روزی بودن صحن‌های حرم مطهر، از تولیت آستان قدس، استاندار و ستاد مقابله با کرونا تشکر کرد و افزود: متأسفانه مردم مشهد در جریان کرونا به آسیب‌های اقتصادی فوق‌العاده‌ای مبتلا شدند. ان‌شاءالله با باز شدن حرم مطهر و سفر زائران، این خسارت اقتصادی نیز جبران شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.