به گزارش روز جمعه «ایندیپندنت»، او در مجلس عوام انگلیس گفت: یکی از دلایلی که مجلس عوام از حقوق تمامی زنان در بریتانیا حمایت می کند، اگر شاید اقدامی سخت باشد به این معنا نیست که حقوق آنها نادیده گرفته شود.

او تصریح کرد: تفویض اختیارات نمی‌تواند از مسوولیت ما بکاهد تا از حقوق تمام شهروندان بریتانیا حمایت کنیم.

دستور جلسه مجلس عوام انگلیس بررسی قانون سقط جنین در ایرلند شمالی بود.

سقط جنین در کل بریتانیا از جمله ایرلند شمالی از اواخر اکتبر گذشته / مهر ۹۸ قانونی شد. با این حال سقط جنین در ایرلند شمالی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بارداری جان مادر را به خطر انداخته باشد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کریسی نماینده سرسخت مجلس عوام انگلیس برای جرم زدایی در سقط جنین در ادامه همچنین از مجلس ایرلند شمالی خواست تا در صورت موافق نبودن با برنامه های دولت بریتانیا، پیشنهادهای جایگزین ارائه دهد.

به نوشته یورونیوز، کشور کوچک السالوادور در منطقه آمریکای مرکزی یکی از سختگیرانه ترین قوانین مربوط به سقط جنین در جهان را دارد. در ماه‌های پایانی سال گذشته میلادی، دو زن که در این کشور به جرم سقط جنین غیرعمدی به ۳۰ سال حبس محکوم شدند پس از ۱۰ سال زندان آزاد شدند.

مالت تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که سقط جنین در آن به طور کلی ممنوع است. مذهب کاتولیک آئین رسمی این کشور محسوب می شود. سقط جنین در مالت می تواند به ۱۸ ماه تا سه سال زندان منجر شود.

سقط جنین در کشورهای آندورا و سان مارینو غیرقانونی است. این دو کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپا نیستند. واتیکان نیز وضعیتی مشابه این دو کشور دارد.

سقط جنین در شماری دیگر از کشورهای جهان نیز غیرقانونی است. از جمله این کشورها می توان به کنگو، مصر، گابن، گینه بیسائو، ماداگاسکار، موریتانی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سنگال، هندوراس، نیکاراگوئه، سورینام، هائیتی، جمهوری دومینیکن، فیلیپین، لائوس و پالائو اشاره کرد.

از سوی دیگر در بسیاری از کشورها هم سقط جنین تنها در شرایطی بسیار سختگیرانه مجاز شمرده می شود. در گروهی از کشورها سقط جنین تنها در صورتی قانونی است که جان مادر در خطر باشد. از جمله کشورهایی که در این دسته قرار می گیرند می توان به ساحل عاج، لیبی، اوگاندا، سودان جنوبی، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، یمن، بنگلادش، میانمار، سریلانکا، گواتمالا، پاراگوئه و ونزوئلا اشاره کرد.

اقدام غیرمتعارف نماینده انگلیس برای دفاع از حق سقط جنین در ایرلند شمالی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.