جو بایدن روز جمعه ساعتی پس از اعلام پیروزی ترامپ در کاهش نرخ بیکاری در ماه مه، در جمع رسانه‌ها حاضر شد و افزود: برای رئیس جمهوری می‌کوشد کلمات دیگری را در دهان جورج فلوید قرار دهد که از نظر من مطرود است.

جورج فلوید ۴۶ ساله، هفتم خرداد ماه توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به قتل رسید که فریاد می‌زد «زانویت را بردار، نمی‌توانم نفس بکشم». این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده شد.

با این حال، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در سخنانی گفت: امیدوارم جورج(فلوید) که اکنون به پایین نگاه کند و بگوید اتفاق بزرگی در کشور ما رخ می‌دهد. این یک روز بزرگ برای او است. این یک روز بزرگ برای همه است. این یک روز بسیار بزرگ برای شرایط برابری است.

معاون اول باراک اوباما ادامه داد: وقت آن است که ترامپ از پناهگاه خود خارج شود و به اطراف، به پیامدهای کلمات و اقداماتش نگاه کند، رئیس جمهوری که بابت از دست رفتن میلیون‌ها میلیون شغل آمریکایی‌ها، مسئولیتی برنمی‌تابد، شایسته دریافت اعتبار در زمانی که برخی از اختلال‌ها بهبود می‌یابد، نیست.

بایدن در واکنش به کاهش نرخ بیکاری به ۱۳.۳ درصد، اظهار کرد: امروز همچون همه آمریکایی‌ها، واقعا خوشحالم که می‌بینم ۲.۵ میلیون آمریکایی شغل خود را پس گرفته‌اند.

وی در عین حال از اینکه ترامپ قصد داشت امروز صبح این مساله را در سبد موفقیت خود برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دهد، ابراز نارضایتی کرد و افزود: هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود؛ بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز صدمه دیده‌اند.

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا که در سوم نوامبر ۲۰۲۰ ( ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) برگزار می‌شود، یادآور شد: بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی، از هر هفت کارگر آمریکایی، یک نفر بیکار است.

در گزارش‌های منتشر شده، بیش از ۴۰ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا متقاضی دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. گسترش ویروس کرونا در آمریکا که رتبه نخست را در جهان دارد، باعث از بین رفتن مشاغل بسیاری شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.