رویترز گزارش داد، در حالی که قرار است امروز اوپک و متحدانش برای توافق بر سر تمدید توافق کاهش تولید تشکیل جلسه دهند و وقوع طوفان در خلیج مکزیک موجب تعطیلی ۳۰ درصدی تولید نفت در این منطقه شده قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲ دلار و ۳۱ سنت معادل ۵.۷۸ درصد جهش به ۴۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. در مجموع معاملات هفتگی قیمت نفت ۱۹.۲ درصد رشد داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۲ دلار و ۱۴ سنت معادل ۵.۷۲ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات این هفته شاهد رشد ۱۴.۷ درصدی بود.

طوفان گرمسیری گریستوبال روز جمعه وارد منطقه رودخانه میسی سیپی شد ، شرکت های تولیدکننده انرژی را ناگزیر ساخت تا ۶۵ سکوی فراساحلی تولید نفت را تعطیل کنند. همچنین ۷ سکوی حفاری از مسیر حرکت طوفان خارج شده اند.

تولیدکنندگان بزرگ نفت موسوم به اوپک پلاس پیشتر توافق کرده بودند که به منظور تقویت قیمت نفت که از بحران کرونا آسیب دیده بود، تولید نفت خود را در بازه زمانی می و ژوئن به میزان ۹.۷ میلیون بشکه رد روز کاهش دهند. این کاهش ها قرار بود در ماه های جولای تا دسامبر ۷.۷ میلیون بشکه کاهش یابد.

منابع مطلع در اوپک پلاس گفتند عربستان و روسیه توافق کرده اند که کاهش تلویدهای فعلی را تا ماه جولای ادامه دهند هرچند ریاض ترجیح می دهد توافق فعلی تا ماه اوت تمدید شود.

قیمت نفت برنت که در ماه آوریل به زیر ۲۰ دلار رسیده بود روز جمعه به بالاترین رقم ۳ ماه گذشته رسید.

در نشست ویدئو کنفرانسی امروز تولیدکنندگان بزرگ تلاش خواهند کرد کشورهایی نظیر عراق و نیجریه را به تبعیت بیشتر از تعهداتشان مجاب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.