به گزارش روسیاالیوم، «ژان-ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه تلفنی با سامح شکری وزیر خارجه مصر بر حمایت کشورش از از سرگیری روند سیاسی در لیبی زیر نظر سازمان ملل متحد و با استناد به دستاوردهای کنفرانس برلین تاکید کرد.

لودریان ضمن استقبال از نتایجی که در راستای رسیدن به آتش‌بس فوری در لیبی و از سرگیری مذاکرات در چارچوب کمیته نظامی مشترک 5+5 محقق شده است از تلاش‌های مصر در این زمینه قدردانی کرد.

وزیر خارجه فرانسه بر ضرورت اولویت بخشی به آتش‌بس فوری در لیبی تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که خود از حامیان ژنرال حفتر است امروز طرحی را برای پایان دادن به جنگ داخلی لیبی و حل وفصل بحران این کشور از طریق راهکارهای سیاسی ارائه داد که متضمن احترام به تمام ابتکارات مربوط به  صلح و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

در طرح سیاسی قاهره برای پایان جنگ داخلی لیبی آمده‌ است: تمام طرف‌های درگیر در این جنگ از دوشنبه هفته جاری با خاموش کردن آتش سلاح‌های خود مقررات مربوط به آتش بس را رعایت کنند.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده‌ای مواجه شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف‌بندهای بین‎المللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.