در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

اما این طرح به دلیل ورود شبانه دستور جلسه صحن دویست و هجدهم با درخواست برخی از اعضای شورای شهر تهران از دستور بررسی خارج شد. همچنین اعضای شورای شهر تهران طرحی دیگری را نیز به همین دلیل از دستور بررسی خارج کردند.

بررسی طرح الزام شهرداری تهران که استفاده از نتایج مطالعات ترافیک قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ‌مقیاس نیز به دلیل ورود شبانه به دستور جلسه دویست و هجدهم از دستور صحن خارج شد.

در ادامه جلسه، انتخاب دو نفر از اعضای شورای شهر تهران در موضوع ماده ۷ مصوبه (بسته محرک) در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت.

به موجب ماده ۷ بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران در شرایط کرونایی؛ در راستای اجرای تبصره ۴ قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در مواردی که امکان تامین انواع سرانه و گذرها از زمین مورد تفکیک و افراز میسر نباشد، قدرالسهم خود را به قیمت کارشناسی و بر اساس اتخاذ تصمیم کمیته‌ای متشکل از معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستقلات شهردار منطقه مربوطه و دو نفر از اعضای شورای شهر تهران که به انتخاب شورای شهر است را به مالک واگذار نمایند. به موجب این ماده، اعضای شورای شهر تهران آقایان محمد سالاری و مجید فراهانی را به عنوان دو عضو شورای شهر در این کمیته انتخاب کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.