یک رسانه آمریکایی روز دوشنبه مدعی شد که به  نسخه‌ای از بسته تحریمی قانونگذاران جمهوریخواه  ایالات متحده علیه ایران که قرار است روزهای آتی رونمایی شود، دست یافته است.

به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن» «کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان آمریکا» (RSC) به عنوان بزرگ‌ترین گروه قانونگذاران حزب جمهوریخواه در کنگره  روز چهارشنبه این بسته تحریمی گسترده علیه ایران، روسیه و چین را ارائه می‌کند.

 به گفته «مایک جانسون» رئیس کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان بخش ایران این بسته شامل سخت‌ترین مجازات‌هایی است که کنگره در مورد ایران پیشنهاد کرده است و این امر تا حد زیادی فشار حداکثری دولت ترامپ را گسترش خواهد داد.

به نوشته این وبگاه، کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان  از کنگره آمریکا می‌خواهد  به طور یکجانبه بخشی از معافیت از تحریم‌هایی که باعث توجیه برنامه‌ هسته‌ای ایران شده و جای پای این کشور را در عراق محکم  کرده را لغو کند.

بر اساس این بسته تحریمی جدید دولت آمریکا از رفع تحریم‌های ایران بدون رضایت مجلس نمایندگان و سنا منع می‌شود. در زمینه رفع تحریم‌های تسلیحاتی نیز این طرح تحریم‌های تازه‌ای را بر صنایع تسلیحاتی کشورهایی چون روسیه و چین  در صورت فروش سلاح به ایران  وهمچنین بانک‌هایی که به ایران در این زمینه تسهیلات می‌دهند در نظر خواهد گرفت.

این در حالی است که یک مقام ارشد آمریکا  نیز در روزهای گذشته گفت که دولت این کشور در حال انجام رایزنی‌های برای تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. 

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه گذشته گفت که دولت این کشور در حال انجام رایزنی‌هایی با متحدان منطقه‌ای خود جهت تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت با هدف تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است.  پایگاه نشنال با گزارش این خبر نوشت برایان هوک همچنین خواستار حمایت جهانی از تلاش‌های آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها شده است.  چین و روسیه که از حق وتوی قطعنامه‌ها در شورای امنیت برخوردار هستند تا کنون به صراحت مخالفت خودشان را با تلاش‌های آمریکا در این خصوص اعلام کرده‌اند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.