جمعی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور عصر امروز (دوشنبه ۱۹ خردادماه) با حضور در دفتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفتند. 

براساس این گزارش سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

قالیباف در این دیدار، نیروهای مسلح را حصن استوار امنیت و بازوی مستحکم ملت دانست و گفت: ملت ایران با داشتن فرماندهان و رزمندگان رشید و شجاعی که دلهای آنان با نور ایمان روشن و اراده هایشان با قدرت و صلابت باور به آرمان های انقلاب، مستحکم است، دارای اقتداری است که نظیر آن را در سراسر جهان نمی توان یافت.

رییس مجلس شورای اسلامی، رمز پیروزی و اقتدار نیروهای مسلح و توان بازدارندگی آن در برابر دشمن را مردمی بودن این نیرو دانست و افزود: اگر اقتصاد و صنعت نیز مردمی شود، پیشرفت خواهد کرد و همان گونه که در صنایع دفاعی به پیشرفت های درخشان دست یافته ایم، خواهیم توانست در تولید ملی نیز شاهد جهش  و موفقیت های چشمگیر باشیم.

قالیباف در این دیدار بر اهتمام همه جانبه مجلس شورای اسلامی بر تقویت نیروهای مسلح تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری صمیمانه مجلس و نیروهای مسلح، نیازها و ضرورت های دفاعی کشور در حوزه وضع قوانین کارآمد و راهگشا برطرف شود‌.

در این نشست همچنین سرلشکر باقری با اشاره به مسئولیت جدید قالیباف به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی و تبریک به وی، گفت: اطمینان داریم حضرتعالی که از فرماندهان پرافتخار دفاع مقدس و دلسوز انقلاب هستید و در مناصب و مسئولیت های مختلف از  اوان جوانی در انقلاب حضور داشته و در عرصه‌های سخت به مردم خدمت رسانی کرده‌اید، در این مسئولیت نیز همچون مناصب پیشین منشأ خیر و برکت خواهید بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با یادآوری فرمایش های امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، تصریح کرد: حقیقتاً مردم ایران و همه دلسوزان انقلاب به این  مجلس یازدهم  دل بسته اند و امیدواریم با  تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری که در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم قرائت شد و با تلاش، مدیریت و مجاهدت حضرتعالی انتظارات مردم برآورده شود. 

سرلشکر باقری افزود: مجالس گذشته نیز اقداماتی را انجام دادند و  فراز و فرودهایی را پشت سر گذاشتند، اما این مجلس خاص که با انتخاب تعداد کثیری از رزمندگان، ایثارگران و افراد مورد اعتماد مردم تشکیل شده، امید و دلگرمی زیادی را در مردم ایجاد کرده تا بسیاری از مسائل بر زمین مانده کشور حل شود. 

وی در ادامه با اشاره به قوانینی که از منظر فرماندهان نظامی کشور بااهمیت قلمداد می شود، گفت: اصلاح قانون بکارگیری سلاح مصوب سال ۱۳۷۳ نواقصی دارد که مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده است و همچنین قانون استفاده از خانه‌های سازمانی نیاز به اصلاح و توسعه دارد‌‌.

سرلشکر باقری ادامه داد: همچنین قانون خدمت وظیفه عمومی  به اصلاحاتی نیاز دارد، زیرا در طول این سال ها اکثر محدودیت ها برای سربازان در قوانین دیگر رفع شده است و این افراد برای اخذ گواهینامه، وام و اشتغال مشکلی ندارند. این در حالی است که ۷۰۰ هزار نفر سالانه مشمول خدمت وظیفه عمومی می شوند، اما تنها نیمی از آنها به خدمت می روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.