«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتُنا» و وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواست تا به‌جای جنجال به‌پا کردن بر سر طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، آن را بی‌سروصدا اجرا کند.

لیبرمن طی پیغامی در صفحه فیسبوک خود با توصیه به نتانیاهو برای اجتناب از جلب توجه و غوغا درباره طرح اشغال، نوشت: «وقتی باید عمل کنید، عمل کنید، حرف نزنید».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع»، وی سپس اشغال کرانه باختری را با اشغال بلندی‌های جولان و تصویب بی‌سروصدای آن در کنست  مقایسه کرد: «در چهاردهم دسامبر ۱۹۸۱، مناخیم بگین نخست‌وزیر وقت، قانون بلندی‌های جولان را برای سه جلسه رأی‌گیری به کنست آورد. بدون حرافی و یاوه‌گویی... در اسرائیل و جهان هم کسی فرصت پلک زدن پیدا نکرد».

این سیاستمدار صهیونیست در ادامه انتقادات خود از نتانیاهو افزود: «اما نتانیاهو بسیار حرف می‌زند ولی عملش صفر است. اگر او واقعا می‌خواست یهودا و سامریه (کرانه باختری) و دره اردن را الحاق کند، پس چرا اکنون این کار را نمی‌کند».

لیبرمن همچنین اظهار داشت که نتانیاهو نقشه‌های مناطقی که بعد از اجرای اشغال کرانه باختری به فلسطین اشغالی ضمیمه می‌شود را مخفی می‌کند و همین مسئله نشان می‌دهد که این طرح چندان هم جدی نیست و فقط برای کمک به نتیجه بهتری برای نتانیاهو لیکود در انتخابات پیشین بود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نیز روز گذشته ضمن اعلام مخالفت با طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، گفت این طرح روی توافق صلح با اردن به شدت تاثیر منفی می‌گذارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.