یک دیپلمات سابق آمریکایی در مصاحبه‌ای که امروز سه‌شنبه (۲۰ خردادماه) منتشر شده گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا یادآور «بنیتو موسولینی»، دیکتاتور فاشیست ایتالیا است. 

«جک بلانچارد»، سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا از برخی دولتمردان خارج‌شده از دولت ترامپ مانند «جیمز متیس»، وزیر دفاع سابق آمریکا که این روزها در حال انتقاد از ترامپ هستند هم انتقاد کرده و گفته آنها باید زودتر اقدامات او را محکوم می‌کردند و یا به دولت او نمی‌پیوستند. 

گاردنر که عضو حزب دموکرات است و در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا از «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در برابر ترامپ حمایت کرده در مصاحبه با پولیتیکو گفت: «دو سال است که شباهت‌هایی ترامپ به بنیتو موسولینی من را نگران می‌کند.»  

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا در پاسخ به سئوالی درباره تظاهرات‌های این روزهای آمریکا برای اعتراض به خشونت پلیس و نژادپرستی هم گفت: «بسیار یأس‌آور و دلسردکننده است رئیس‌جمهور آمریکا فردی باشد که آشکارا به تفرقه‌های نژادی دامن می‌زند تا سبد رأی خودش را تقویت کند.»

او درباره انتقادهای دولتمردان سابق آمریکا از ترامپ مانند «جان کلی»، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید یا جیمز متیس هم اظهارنظر کرد و گفت که این انتقادها «بسیار جزئی هستند و دیر مطرح می‌شوند.»

گاردنر گفت: «می‌دانید از اینکه این آدم‌ها دارند حرف می‌زنند خیلی من را خرسند می‌کند چون انجام این کار باعث می‌شود آدم صادق اما غیردیپلماتیک به نظر بیاید. اما از این جهت از این حرف‌ها استقبال نمی‌کنم که اینها خودشان به این رئیس‌جمهور خدمت کردند. اگر بخواهم رک بگویم آنها شریک جرم هستند. بنابراین با اینکه از حرف‌هایی که می‌زنند خوشحالم ولی به نظرم دیر شده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.